Okurková sezóna pro e-shopy

12.06.2025

Máte obavy z letního propadu prodejů? Naučíme vás, jak během pouhých 15 minut vytvořit kompletní letní marketingovou strategii, která promění tradiční okurkovou sezónu ve žně pro váš e-shop.

Léto nemusí být obdobím dramatických propadů tržeb. Pomocí pokročilé umělé inteligence vám ukážeme, jak během pár desítek minut vytvořit plnohodnotnou letní kampaň zaměřenou na řešení problémů vašich zákazníků - nikoliv na pouhé nabízení produktů se slevou.

Naše revoluční metoda vám umožní rychle připravit speciální letní balíčky, cílené e-mailové kampaně a reklamy, které rezonují s potřebami zákazníků i v době dovolených. Místo pracného vymýšlení marketingové strategie po dobu několika dní získáte kompletní mustr kampaně s kreativami a konkrétními texty v řádu minut. Přestaňte se obávat letního výpadku tržeb a proměňte ho v konkurenční výhodu.

Kompletní přepis webináře:

Krásný den, já jsem Honza z Everbotu. Je tu léto a pro mnoho e-shopů znamená léto okurkovou sezónu. Víte, řeknu vám jedno takové tajemství. Okurkovou sezónu mít v létě úplně nemusíte, anebo nemusí být tak drtivá, jak jste zvyklí. Důležité je ale připravit se na ni v předstihu. A to připravit se v předstihu znamená připravit velmi široký marketing, který zachytí lidi ve všech fázích připravenosti k nákupu. A to je práce na několik hodin, nebo dokonce na několik dní. A nebo není?

Já vám ukážu způsob, díky kterému příprava kampaní pro moje klienty v Everbotu trvá v podstatě pár minut, větších desítek minut a rozhodně mi tu práci urychlí o desítky hodin. Tenhle postup jsem ukázal už několika klientům v rámci mých konzultací a v podstatě od každého z nich mám na to velmi pozitivní odezvu. Tak pojďme rovnou k věci. Přesuneme se do aplikace a já vám ukážu ten způsob, kterým na tom pracuji.

Vždycky začínám tím, že si otvírám AI chat a dřív, než byl k dispozici Cloud 4 Opus Reasoning, tak jsem tohle dělal v 3.5 a potom později v Cloudu 3.7 Sonnet Reasoning. Vy prostě máte teď k dispozici nejnovější cloud, který uvažuje fakt úplně špičkově jako člověk. Tak ho použijte, to znamená otevřete si Cloud 4 Opus Reasoning a začněte takovouhle jednoduchou otázkou. Ahoj, víš co to znamená, když má e-shop okurkovou sezonu? A on vám tady něco napíše, dokonce vidíte, že se trefil, kdy ty okurky jsou, že to jsou letní měsíce a že často to je po Vánocích. A právě píše, že v této době eShopy často dělají různé výprodeje, připravují se na další sezonu a podobně. No, my ale úplně jako nechceme dělat výprodeje, že jo. Tak mu říkám, můžeš mi pomoct vymyslet, jak překonat letní okurkovou sezonu na mém e-shopu? A on tady dává nějaké návrhy, jedním z nich je právě ty výprodeje akce, že se má dělat nějaký marketing a komunikace, to je super, speciální nabídky, to je super, přizpůsobit sortiment, to je super, výborně. Tak já mu píšu, že jako díky, ale nechci dělat slevy, ale mohu dělat výhodné akce, to znamená třeba různé upselly, balíčky, cokoliv podobného. Tak mu píšu, že soutěže, které to někdo navrhoval, tak jsou fajn. A e-mailové kampaně, že jsou taky fajn. Můžeme to připravit na míru mému e-shopu?

Přesně takhle postupujte, když to s ním prostě děláte, tak takhle s ním komunikujte, jako kdyby to byl nějaký váš marketér, kterého si platíte. A on řekne, že jasně, že vám to může připravit a teď se zeptá, co prodáváte, kde je vaše cílová skupina a jaká je průměrná hodnota vaší objednávky. A něco tady už začíná nabízet, co tady bude. Tak já mu píšu, že prodávám vitamíny a minerály, cílovka jsou sportovci, kteří kupují vitamíny, především vysokoškoláci a pak to jsou mamky od dětí. Průměrná cena objednávky je nějakých 1080 Kč. Tak on tady začíná vymýšlet, co by tak mohlo být. Nějaký fitness balíček, hydratační set, nějaký věrnostní program, doprava zdarma.

Musíte si z toho vybrat, co se vám líbí. Mně se třeba doprava zdarma jako na to 800 Kč fakt prostě jednoduše nelíbí. Takže to třeba zavrhu, věrnostní program, ten jako mám, to mě nic jako nevyřeší, navíc než ho zavedu, tak to není úplně to, co jsem chtěl. E-mailing vypadá dobře a tak. Takže mu píšu, pojďme sestavit letní fitness balíček, co by ten balíček mohlo obsahovat. On mi tady vymyslel nějaké tři varianty. Přičemž varianta dva vypadá úplně perfektně. Elektrolyty na léto, BCAčka, Omega 3 na léto, Zinek, všechno prostě super. A k tomu nějaký voděodolný vak nebo pouzdro na telefon. To vypadá úplně perfektně, když to řeknu jednoduše. Takže mu píšu, že varianta dva je OK. A pomoz mi připravit marketingový plán pro tuto variantu. Tak on mi tady píše, že si mám vytvořit nějaké produktové fotky, nějaké teasery, nějaké landing page, že si mám ten balíček vlastně nastavit a spustit, nějaké promo napříč kanály a tak dále a tak dále. Dokonce mi tady prostě píše, jak mám udělat e-mailový marketing, jak mám nastavit PPCčka, jak mám nastavit Facebook, jak mám nastavit rozpočet, jaká KPIčka budeme sledovat a prostě cokoliv, nějaké extra nápady, jako nějaký affiliate, soutěž a cokoliv podobného. Tak mu píšu, vytvoř mi reklamu pro Facebook a vytvoř mi mailing. Tady je potřeba vědět, že ta umělá inteligence dělá přesně to, co chcete. A když nepoznáte, že pro vás udělala ten úkol špatně a nasadíte to špatně, tak to fungovat nebude. On mi tady prostě napsal dvě reklamy a nějaký e-mailing. Ten e-mailing jako není špatný. Když ho vezmete a okopírujete, tak je to lepší než nic a pravděpodobně je to lepší, než vám dodá průměrná vrstva copywriterů, kterých si koupíte služby na českém internetu.

Nicméně, my už dneska víme, pokud vlastně procházíte tady ta videa, která tady točím, že je potřeba, aby ty věci nějakým způsobem řešily problém a ne, aby nabízely ten produkt vlastně. A proto já mu píšu, zaměř tu reklamu i ten e-mailing na řešení problému a ne na nabízení produktu. A už je to tady. Tady mám perfektní reklamu. Nějaké letní vyčerpání. "Ráno snaživý na trénink plný energie, ale po dni super vyřízený." Jasně, to mi přijde prostě super. Nějaká bolest a regenerace, "bolí tě kolena po běhu, svaly jsou ztuhlé ještě tři dny", to je super prostě. Takže takhle on mi připraví celou tu věc. No to, co chci ukázat, že já když vlastně takhle si to připravím, potom všechny ty věci stejně ve skutečnosti dotvářím. Dotvářím si kreativy, ty maily si upravuji, všechno to doopravdy udělávám. Ale během, řekněme, 15 minut, kdy takhle pokládám otázky, tak získám mustr pro celou letní kampaň e-shopu, kterému prakticky jako ne, že nerozumím. Já ty e-shopy těch mých klientů znám prostě, ale nejsem třeba odborník třeba na stavební věci, kosmetiku, cokoliv prostě podobného.

Tak takhle vytvořím nějaký mustr pro klienta, dodám k tomu kreativy, všechno k tomu dodám, ty myšlenky a s klientem potom společně kontextově dočešeme ty nabídky a začneme spouštět reklamy a cokoliv podobného. Není to o tom, že bych to sám nevymyslel, nebo že byste to vy sami nevymysleli. Vymysleli. Ale reálně, dřív, dva roky zpátky, jsem tuhle věc připravoval třeba dva nebo tři dny a tady to mám doopravdy ten základní nápad tady připravený během dvaceti, patnácti minutové práce a můžu s tím jít za klientem a můžeme vlastně na tom tvořit dál. A vymyslíte tím spoustu právě různých mailingů, reklam, kreativ a cokoliv podobného. A překonáte tím tu okurkovou sezonu.

Ta okurková sezona totiž není o ničem jiném, než že ti vaši horní nakupující zrovna teď nemají čas strávit vlastně čas u internetu a nakupovat, protože jsou někde na dovolenkách, u moře a cokoliv podobného. Ale jejich problémy nezmizely. Pořád existují lidé, kteří mají problémy, jenom nejsou zrovna v náladě, že chtějí utrácet peníze, ale chtějí řešit své problémy. A když uděláte to, že v létě se zaměříte, nebo takhle jako celoročně, ale v tom létě speciálně na řešení problémů, které se u nich pojí s létem a vymyslíte jich spoustu, jsou vyrážky od sluníčka, žízeň, cokoliv prostě podobného, dárky, cestování, tak zjistíte, že ty vaše kampaně i tak fungují. Je ale potřeba začít se na to připravovat, řekněme aspoň týden před prázdninami, a vědět, že je prostě potřeba to nejen drtit výkonnostní reklamou, ale i právě emailingem, nějakým obsahem a dostávat ty lidi do toho svého nákupního systému ze všech stran a v různých fázích motivovat se k tomu nákupu.

Dneska jsme u konce. Já doufám, že vám tohle jednak ušetří hromadu času, ale především vydělá dost peněz a že právě nebudete mít ten výpadek při té letní okurce. Pokud byste měli jakékoliv dotazy, a to nejen ohledně používání třeba nového Cloudu nebo přípravy marketingových podkladů a čehokoliv podobného, tak nám napište na [email protected] a my vám na všechny vaše dotazy moc rádi odpovíme.

Zároveň mi dovolte, abych vás pozval na naše živé AI dílny, což jsou takové každotýdenní hodinové cally se mnou a s dalšími odborníky na SEO, na marketing, na umělou inteligenci a na všechna témata, která se vás mohou týkat ve vašem podnikání. Kdy vám ukazujeme nějaké příklady, jak si můžete zjednodušit život, vydělat víc peněz, ušetřit čas a zároveň odpovídáme na všechny vaše dotazy ohledně používání umělé inteligence a Everbotu. Tak přijďte a nebojte se přinést témata, se kterými potřebujete pomoci.

Abych nezapomněl. Pokud Everbot ještě nemáte, tak klikněte pod tímto videem. Máme revoluční český nástroj s umělou inteligencí a máme ambici stát se světovou jedničkou. A to není jenom nějaký marketingový obrat, to je realita. Everbot je vytvořený tak, že ho budete milovat a to proto, že vám všechny výstupy dodá v podstatě na pár kliknutí, což znamená takhle. Tak nezapomeňte, usnadněte si život díky umělé inteligenci, udělejte si ho jednodušší díky Everbotu. Ahoj, já se s vámi těším na viděnou u dalšího Everbot videa.

30denní garance vrácení peněz

Vyzkoušejte aplikaci Everbot bez závazků a bez rizika

Ušetřete až 6+ hodin denně a tvořte obsah, který prodává, s Everbotem na pár kliknutí.

cta-image
avatar-girlavatar-boy
© 2025 Everbot Všechna práva vyhrazena. | Everbot, s.r.o., Olomoucká 267/29, Opava, 746 01