Připravte váš e-shop na vánoční sezónu využitím chytrého SEO a reklamního schématu. Naučíme vás získat studenou návštěvnost v předstihu a výrazně snížit vaše PNO při vánočních kampaních.
Zvyšte efektivitu vašich vánočních kampaní díky strategii, která vám pomůže snížit investice do reklamy a zlepšit PNO. Ukážeme vám, jak využít SEO články pro získání levnější studené návštěvnosti ještě před vrcholem vánoční sezóny a jak tyto návštěvníky následně přeměnit v zákazníky pomocí remarketingu.
Naučíme vás vytvořit kvalitní inspirativní obsah pomocí Everbotu během několika minut, připravit atraktivní reklamní texty pro přivedení návštěvnosti a implementovat celý systém předvánoční kampaně. Tato strategie vám zajistí levnější a výkonnější vánoční kampaně, které přinesou skutečné výsledky.
Krásný den, já jsem Honza z Everbotu a dnes vám chci ukázat tip, který vám pomůže váš e-shop připravit na Vánoce. Vítám vás už u druhého dílu naší vánoční minisérie, kdy jsem si řekl, že vám ukážu neobvyklé triky a postupy, které vám pomohou vylepšit vaši vánoční sezónu a zároveň je můžete snadno nasadit díky Everbotu a umělé inteligenci. Tak pojďme na to.
Nejdříve mi dovolte trochu teorie. Co se týče těch e-shopových Vánoc, tak abyste byli úspěšní, potřebujete co nejvíce stáhnout investici do reklamy. Tím neříkám neinvestovat do reklamy, jen říkám zlepšit PNO nebo nějakým způsobem zlepšit návratnost nebo cokoliv, jak si investici do reklamy měříte. A to uděláte tím, že získáte v předstihu co nejvíce studené návštěvnosti. To znamená, že ještě v době, kdy nevrcholí to vánoční šílenství, tak lidé už chodí na váš e-shop a vy jste pak schopni je snadno remarketovat, anebo se ti studení lidé rovnou přímo na vašem e-shopu doohřejí a nakupují.
Otázka ale zní, jak získat tu studenou návštěvnost v předstihu. A to je právě ten dnešní postup, který si ukážeme. Potřebujete pro něj vidět jednoduchou věc. Buď to, že lidé ví, co hledají, to znamená, že jdou koupit něco konkrétního na ty Vánoce. Už mají pro toho konkrétního člověka nebo pro sebe vymyšleno, co chtějí. Nebo hledají teprve inspiraci. A ti, co ví, co chtějí, tak tam jsou takové ty klasické nákupní kampaně, prostě Vánoce jsou tady, nakupuj. A to je samozřejmě jedna z těch dražších částí té vánoční kampaně. Ale prodává, proti tomu nic. No a ti, co hledají tu inspiraci, tak to je ta levnější návštěvnost, kterou když uděláte vše dobře, tak vlastně přetlačíte do toho, že nakonec uděláte nákup. A k tomu, abyste tuhle návštěvnost, tu studenou, ty, co hledají tu inspiraci, dostali, tak potřebujete nějaký SEO článek, který bude mít organickou návštěvnost a zároveň na něj přivedete návštěvnost reklamou. Potom ty lidi budete remarketovat a zároveň budete tvořit takzvaná look-alike publika.
Pojďme si tohle reklamní schéma vysvětlit trochu podrobněji. Prostě a jednoduše. Vy na začátku máte nějaký SEO článek, který si tady dnes ukážeme, jak velmi rychle vytvoříte s pomocí Everbotu. Díky tomu, že ten článek je SEO-friendly a když ho vypustíte už teď, tak je ještě šance, že se nějakým způsobem zaindexuje do vyhledávačů a budete mít neplacenou návštěvnost. A když ne letos, tak příští rok určitě. A k tomu všemu na ten SEO článek pošlete placenou návštěvnost například z Facebooku nebo Instagramu. Ta placená návštěvnost je mnohem levnější, než když tam budete posílat takovou tu výkonnou návštěvnost rovnou na nákup produktu.
Potom uděláte remarketing, kde vlastně ty lidi, kteří byli na tom článku, tak budou přivedeni tím remarketingem na nějakou třeba kategorii nebo třeba na produkt. Záleží, jak ten článek máte postavený. A zároveň vlastně na tu kategorii nebo na ten produkt uděláte výkonnostní kampaně, takzvaná look-alike publika. To znamená na lidi, kteří jsou podobní buď těm, co byli na tom článku, nebo těm, co nakoupili. To si musíte trochu rozhodnout sami. A tím se stane, že ta vaše vánoční kampaň bude relativně levná a výkonná.
Co je potřeba udělat, tak v listopadu začnete tam přivádět tuhle návštěvnost nebo klidně už třeba v září, to je jedno. A teprve někdy v prosinci, od 1. prosince, když fakt začíná vrcholit to vánoční šílenství, tak tam začnete posílat tu návštěvnost na ty nákupy.
Pojďme se nyní přesunout do Everbotu a ukázat si, co se tady vlastně dá udělat. Tenhle úkol, byť to možná teď znělo hrozně složitě, tak je extrémně jednoduchý. Vy potřebujete si otevřít AI chat a nejnovějšího Clouda a zadáte mu jednoduchý příkaz: "Ahoj, pomoz mi prosím vytvořit SEO článek na můj blog na e-shop." On se vás zeptá, o čem by ten článek měl vlastně být, co jako požadujete. To znamená, jaký je typ toho e-shopu, jaké téma toho článku si tak jako představujete, jaká je cílovka, jaká jsou vaše klíčová slova a jaká je požadovaná délka. A on vám v podstatě připraví všechno, co potřebujete mít. Takže já mu říkám, že mám e-shop s věcmi na zahradničení, téma je 10 tipů na dárek pro babičku, smyslem článku je vytvořit především před Vánoci publikum, které následně mohu remarketovat výkonnostními kampaněmi. Tahle část je fakt důležitá, to si tam rozhodně napište. Cílovka jsou vnoučata nebo přímo děti té babičky, to znamená rodiče vnoučat, je jim cirka 25 až 45 let, hledají inspiraci na dárek pro babičku, která má zahradu nebo chalupu, ráda na ní pracuje nebo zahradničí. Tady je zase důležité tohle popsat, kdo je ta babička, ale vy popisujete tu babičku z pohledu té vaší cílovky, to znamená, že ta babička není ta cílovka, cílovka jsou ta vnoučata, která nakupují, ale jejich chování je ovlivněné tou babičkou vlastně. A to téma nebo to klíčové slovo je "inspirace na dárek pro babičku" a má to mít 800 až 1000 slov.
Tady máme hotový článek, jen v podstatě by bylo fajn si podle vašeho reálného e-shopu upravit ty jednotlivé produkty, které tam budete propagovat. Ten článek takhle můžete vzít, okopírovat, ctrl-c, ctrl-v, maximálně se podívejte, jestli tam máte ty produkty, co jste tam chtěli mít, případně mu řekněte, ať vám to upraví na ty konkrétní produkty a podívejte se, jestli tam máte to správné klíčové slovo, což je nějaký ten "dárek pro babičku", "pro maminku", "pro dědu" a podobně. Takhle si těch článků vytvořte samozřejmě mnohem víc, netvořte jenom tohle a netvořte jenom témata na dárek, ale tvořte i jiné věci. Důležitý je ten systém, že před těmi Vánocemi lidi přivedete na ten článek a teprve následně potom budete ty lidi remarketovat tou výkonnostní kampaní, což povede ke snížení nákladů na reklamu.
Tak, když máte hotový článek, tak řeknete: "Teď mi vytvoř text reklamy pro Facebook, kterým na článek převedu návštěvnost. Použij silný hook" a tady mu říkám, že může použít model AIDA. Ten model AIDA je docela taková marketingová věc, jak věci psát a prezentovat. Vy vlastně na začátku dáte nějaké zaujetí, je to něco v podstatě jako ten hook, plus mínus stejné. Interest je popsání nějakého zájmu, vzbudění nějaké vášně, nebo jak bych to řekl, a výzva k akci. Tady je vidět, že tady máme celkem tři reklamy, mně se docela líbí tohle: "73% lidí řeší stejný problém každý rok, ale co když má vaše babička zahradu, pak máte obrovskou výhodu. Existuje 10 osvědčených dárků, které potěší babičku zahradnici." Tohle je super. Tímhle přesně přivedete ty lidi, které potřebujete na ten článek.
Pak se ho zeptáte, jak má vypadat obrázek. Takže můj příkaz: "Jak by měl vypadat obrázek k této reklamě?" On mi to tady celé popíše, tak já mu řeknu: "Napiš mi popis hlavního konceptu tak, abych ho mohl vložit do AI generátoru obrázků." Překvapilo mě, že mi to tady udělal anglicky, nicméně takhle jsem to vzal, jen ten formát v Everbotu si volíte formátem jinak. Tak jsem okopíroval tohle, vložil jsem to do modelu Ideogram 3 a tohle je moje reklama, se kterou jsem doopravdy spokojen. Takhle bych si vytvořil ještě další 4-5 variant a reklamu bych vlastně spouštěl.
To je z dnešního video tipu všechno. Já osobně doufám, že vám pomůže podpořit vaši vánoční sezónu. Důležité je prostě přemýšlet, co by mohlo z pohledu toho studeného publika řešit vaše publikum za problém. Na to vytvořte ten článek. Vytvořte ho tak, aby fungoval organicky, to znamená vytvořte ho v předstihu a následně tam taky přiveďte tu návštěvnost vlastně placeně ze sociálních sítí, což je velmi levné. A teprve potom ty lidi remarketujte na základě různých metrik, jako že přidali do košíku, strávili tam nějakou dobu, cokoliv podobného, co jste schopni nastavit a bude to dávat smysl, tak to remarketujte.
Pokud byste měli jakékoliv otázky, nebo vás cokoliv zajímalo, a to nejen ohledně takovýchto podkladů, jako jsme si tady dneska vytvořili třeba tu babičku, tak nám můžete kdykoliv napsat na e-mail [email protected] a tam vám na všechny dotazy kolegové rádi odpoví. Nebo je tu druhá možnost, a to je, že vás chci pozvat na naše živé Everbot AI dílny, což jsou takové každotýdenní online hovory například se mnou a i s dalšími odborníky na umělou inteligenci, na marketing, na SEO, na další témata a vždycky máme k dispozici 60 minut a během této hodiny vám odpovídáme na všechny vaše otázky. Případně vám pomůžeme v Everbotu vše nastavit, nebo vás nějakým způsobem povedeme, ukážeme. Pokusíme se vám prostě pomoct vše nastavit tak, aby ty vaše výstupy byly co nejvíc takové, jak požadujete, abyste je mohli okamžitě nasazovat.
Abych nezapomněl, pokud Everbot náhodou ještě nemáte a na tohle video se díváte, tak klepněte pod tímto videem a zaregistrujte si jeho pětidenní bezplatnou verzi, abyste si mohli vše vyzkoušet a začít s umělou inteligencí konečně pracovat. My jsme totiž Everbot a jsme revoluční český AI nástroj s ambicí stát se světovou jedničkou. A není to jenom nějaký marketingový obrat, ale je to realita. Everbot tvoříme tak, aby byl jednoduchý a abyste ho milovali. A věřte mi, že ho milovat budete, protože vám ušetří desítky hodin práce a dodává vám výstupy, které berou dech, a hlavně vám ty výsledky dodá na jedno maximálně dvě kliknutí, což znamená takhle. Tak nezapomeňte, usnadněte si život díky umělé inteligenci, udělejte si ho jednodušší díky Everbotu a já se s vámi těším na viděnou u dalšího Everbot videa.