Zvyšte prodeje díky vánočním reklamám, které znají psychologii dárců. Vaše produkty kupují lidé, kteří je sami nepoužívají, ale darují je někomu, kdo jim rozumí.
Vánoční prodeje mají jedno zásadní specifikum - vaše zboží nenakupují ti, kdo jej budou používat, ale ti, kteří jej darují. Ve třetím dílu našeho vánočního seriálu vám ukážeme, jak vytvořit reklamy, které osloví dárce, kteří často vašemu produktu nerozumí nebo neznají jeho hodnotu.
Pomocí modelu Claude 4 Opus Reasoning v Everbotu vám předvedeme, jak připravit přesvědčivé textové reklamy inspirované mistry jako je Russell Brunson a Daniel Kahneman. Naučíme vás také vytvářet působivé produktové bannery s vánočními motivy, které přimějí nakupující k akci. Odhalíme strategie, jak minimalizovat obavy nakupujících a maximalizovat konverze během nejvýnosnějšího období roku.
Krásný den, já jsem Honza z Everbotu a dnes si přijdou na své majitelé e-shopu, kteří chtějí prodávat více přes Vánoce. Ukážeme si, jak má vypadat vánoční reklama. Vánoční reklama má totiž, řekněme, taková jistá specifika. A ne, není to o tom, že tam má být vánoční stromeček a nápis Vánoce. Je to o tom, že na Vánoce vaše zboží nakupují lidé, kteří ho sami nechtějí, ale kupují ho pro někoho, kdo ho pravděpodobně chce. A problém je ten, že oni často tomu zboží nerozumí, často nerozumí třeba tomu koníčku nebo tomu problému, co vlastně ten obdarovaný řeší, anebo často neví, že takový typ zboží by pro toho obdarovaného vlastně mohl chtít. A to je právě to specifikum těch Vánoc.
Pojďme se přesunout do Everbotu a podívat se, jak vám s tím Everbot může pomoci. Pojďme si rovnou prostě takovou reklamu zpracovat. Potřebujete si po levé straně otevřít AI chat a vyberte si model Claude 4 Opus Reasoning. A napište mu nějaké takovéhle zadání, jako jsem tady napsal já. "Ahoj, potřebuji pomoc vymyslet vánoční reklamu pro Facebook. Problém je, že moje zboží o Vánocích nekupují sami lidé, kteří jej potřebují nebo chtějí, ale kupují to jako dárek pro někoho blízkého. Často tomu nerozumí, sami nedělají například tento koníček. Polož mi kolik chceš otázek a pomoz mi takovou reklamu vytvořit." Takhle nějak mu to napište a nechte ho vygenerovat nějakou odpověď. Vidíte, že on tady něco shrne, co musí udělat a zeptá se vás na docela dost otázek. Typicky na jaký to je produkt, kolik stojí, jestli máte bestseller, kdo je typicky ten, kdo to skutečně používá, kdo je typicky ten, kdo to nakupuje, jaký je mezi nimi vztah, jaké jsou největší obavy dárců, jestli nabízíte nějaké dárkové sety, jestli se to dá vrátit, jaký máte rozpočet a cokoliv podobného.
Já jsem tady odpověděl, pojďme se na to podívat, že se jedná o sportovní sluneční brýle. Jsou to brýle v moderním designu, který teď frčí na Tour de France, ale brýle jsou vhodné i na ostatní sporty. Brýle stojí do 2000 Kč. Bestseller jsou brýle s černými obroučkami a sadou tří výměnných skel. Typický uživatel je muž nebo žena, 26 až 40 let, jezdí na silničním kole. Rád jezdí v helmě, dresu a možná ten sport nebere tak vážně, ale rozhodně rád utrácí za vybavení. Kupuje to typicky manželka nebo manžel. Největší obavy dárců jsou, že netrefí barvu obrouček. Máme jich na výběr hodně, ale bílé nebo černé jsou univerzální a hodí se ke všemu. A tím, že mají brýle výměnná skla, která jsou tři v sadě a další barvy skel se dají dokoupit, tak se prakticky s černou nebo bílou barvou nedá udělat chyba. Pokud si člověk není jistý, může nám zavolat na naše telefonní číslo nebo napsat do chatu, odpovídáme téměř ihned. Nepoškozené brýle v originálním balení je možné vrátit do konce ledna. Takhle tam vy musíte popsat do té reklamy ten váš produkt. Nedělejte reklamu na celý e-shop, nedělejte reklamu na kategorii, nic podobného, nebude to prostě fungovat. Musíte prostě udělat reklamu na konkrétní produkt, jinak to nebude fungovat.
Tak, vidíte, že on to tady nějakým způsobem shrne a dá vám reklamy, které jsou úplně perfektní. Reklama od Russella Bransona. "Loni o Vánocích jsem udělal největší chybu." Tak jenom tady ten začátek chytne spoustu lidí, kteří jsou v nějakém nákupním vánočním módu, což jsou v podstatě všichni i ti, co dárky nenakupují, tak ví, že někomu dárek dát musí. "Koupil jsem manželce drahé cyklistické tretry, netrefil jsem velikost, byla zklamaná a já taky. Letos jsem to vyřešil sportovní brýle, univerzální velikost, tři výměnná skla a hlavně používá je při každé vyjížďce. Řekla, konečně jsi pochopil, co potřebuji. Tajemství: černé nebo bílé se hodí ke všemu a když si nejste jistí, vrácení do konce ledna." Super, tato reklama prostě bude fungovat. Sabri Subiho, tak ten tady má zase "Stop, než koupíte další nudné ponožky nebo gel. Tři důvody, proč tyto brýle zachrání vaše Vánoce. Za prvé Tour de France design, vypadá jako profík za 2000 Kč, tři skla v balení, připraven na slunce, déšť i šero, černé, bílé, nemůžete se splést. Akce pouze dnes, zdarma, expresní doručení. Bonus 1000: sada v hodnotě 299, garance vrácení do 31.1. Chci brýle teď, zbývá jen 48 kusů." Super, má to všechno udičku, nějaký příběh, urgenci, to je super. Daniel Kahneman, ten zase řekne: "Proč je výběr dárku tak stresující? Bojíte se zklamání více než se těšíte z radosti obdarovaného." Dále říká, že máte minimalizovat nějaké riziko, že tam jsou tři výměnná skla, sociální důkaz: "9 z 10 cyklistů potvrzuje, že brýle používají častěji než jakýkoliv jiný dárek", prostě super. Všechny tři reklamy máte peckové, dal bych je do testování a máme vlastně vyřešeno. Vlastně nemáme, ještě potřebujeme vidět, jak má vypadat reklamní banner.
U těch dárků doporučuji, tady prostě investujte buď do fotografa, nebo do zrcadlovky, nebo do iPhonu a nafoťte si to sami. Nicméně otázka je, jak mají ty bannery vypadat, protože když dva dělají totéž, není to totéž a vyfotit věc ještě neznamená, že to bude fungovat. A když prodáváte skutečné věci, tak je dobré, aby ty skutečné věci byly už v té reklamě a to vám ta umělá inteligence nedokáže nagenerovat tak, aby to vypadalo tak jako ve skutečnosti, ale dokáže vám ukázat fotky nebo bannery, které vy vlastně potom ve skutečnosti okopírujete. Takže si necháte, zeptáte se, jak má ten banner vypadat, on to popíše a necháte si ho vygenerovat prompt pro Ideogram 3.0. Vyberete si ten, který se vám líbí nejvíc, já jsem chtěl tady ten produktový banner, ale pak bych si udělal tu lifestyle variantu a tady ten splitscreen a otevřete si v Everbotu grafiku, tadyhle po levé straně klepnete na grafiku, otevřete si model tady Ideogram 3.0 a okopírujete tam to, co vám vlastně ten Claude napíše za to zadání.
No a jak vidíte, tak tady mám úplně perfektní bannery, které vlastně takhle mají vypadat. A vy teď vezmete, tamhle si dáte dozadu na pozadí nějaké světýlka, nějaké větve, takhle si vyskládáte ty brýle na nějakou krabičku, přesně takhle to vyfotíte a pak v nějaké Canvě si tady přes to dáte takhle ten nápis a máte vyřešeno. Máte tady okamžitě nápady, když teď klepnu znova, tak mám další čtyři nápady. Když si tady okopíruji vlastně tady to, co mi ten Everbot napsal, vložím si to sem, vygeneruju si to, tak mám další nápady a takhle prostě do nekonečna si můžu generovat spousty nápadů, které ve skutečnosti si potom přefotím a vložím je vlastně do těch reklam. Takže to je vlastně celá věc, jak se to má správně připravovat a zároveň, abyste byli nějakým způsobem informovaní, jak to má vypadat správně. Takováhle fotka vám garantuji, že v té reklamě bude prostě jednoduše fungovat. Tohle je fakt jako super. Tady to je úplná pecka, jenom tady by se prostě opravil ten text a je to úplně super.
Tak, jsme u konce. Já doufám, že vám tento tip pomůže podpořit vaše podnikání, pomůže vám nafrčet vaše e-shopové Vánoce a taky především ušetřit čas a investici, kterou byste do té přípravy reklam museli dát. Pokud byste měli jakékoliv otázky, vás cokoliv zajímalo, a to nejen ohledně přípravy reklam v Everbotu, tak jako jsme si třeba dneska ukazovali, tak nám můžete kdykoliv napsat na e-mail [email protected] a my vám na všechny vaše dotazy moc rádi odpovíme.
Zároveň mi dovolte, abych vás pozval na naše Everbot dílny, což jsou takové každotýdenní online hovory se mnou a s dalšími odborníky na umělou inteligenci, na marketing, na SEO a další témata a vždycky máme k dispozici 60 minut a během této hodiny vám odpovídáme na všechny vaše otázky, případně vám pomůžeme v Everbotu všechno nastavit, naklikat, my vás nějakým způsobem provedeme tou aplikací, abyste ty výstupy, které dostanete, mohli okamžitě nasazovat a byli co nejblíže tomu, jak si to představujete.
Abych nezapomněl, pokud Everbot ještě nemáte, tak klepněte pod tímto videem a zaregistrujte si jeho pětidenní bezplatnou verzi, abyste si vše mohli vyzkoušet a začít s umělou inteligencí konečně pracovat. Jsme totiž Everbot, jsme revoluční český nástroj s umělou inteligencí a máme ambici stát se světovou jedničkou. A to není jenom nějaký marketingový obrat, ale je to realita. Náš tým totiž Everbot tvoří tak, aby byl jednoduchý, abyste ho milovali a já věřím, že si ho zamilujete, protože spoustu věcí zadáte velmi jednoduše česky bez složité znalosti umělé inteligence a výstupy dostanete v podstatě takhle, což je super. Tak nezapomeňte, usnadněte si život díky Everbotu a já se těším na viděnou s vámi u dalšího Everbot videa.