E-shopové Vánoce - 4. díl

17.07.2025

Katalogové reklamy na Facebooku, které zvýší váš vánoční prodej. Naučíme vás, jak správně nastavit "katalogovky" včetně prodejních argumentů zaměřených na dárce, nikoliv na koncové uživatele.

Čtvrtý díl vánočního seriálu se zaměřuje na katalogové reklamy (DABA), které mohou dramaticky zvýšit prodeje vašeho e-shopu během svátků. Ukážeme vám, proč je zásadní rozdělovat produkty do smysluplných celků namísto propagace celého katalogu najednou, a jak vytvořit popisky speciálně zaměřené na kupující, kteří nakupují dárky pro někoho jiného.

V praktické ukázce vám předvedeme, jak pomocí Everbotu a modelu Claude vytvářet prodejní texty zacílené na vánoční nákupčí, kteří často nerozumí produktům, které kupují. Naučíme vás také generovat atraktivní "přelepky" s unikátními prodejními argumenty jako dárkové balení zdarma, garance vrácení či doručení do Vánoc, které významně zvyšují konverzní poměr vašich katalogových reklam.

Kompletní přepis webináře:

Krásný den, já jsem Honza z Everbotu a dnes si přijdou na své majitelé e-shopů, kteří chtějí více prodávat přes Vánoce. Dávám pár takových tipů pro nastavení a vytvoření takzvané katalogové reklamy na Facebooku. Někdo tomu říká DABA, já tomu třeba říkám Katalogovka. Pojďme se na to podívat.

Nejdříve mi dovolte, abych vám řekl trochu nezbytné teorie. Teď jsem si pro vás připravil nějaký náhodný výstřižek z nějaké katalogovky, abyste viděli, co to je. Jsou to typicky takové reklamy, nejčastěji je potkáte právě na Facebooku ve feedu, kde máte ten takzvaný carousel, kde můžete zleva doprava listovat těmi produkty toho e-shopu a přes tlačítko Koupit se dostáváte na produkt právě do toho e-shopu, můžete ho zakoupit. Vidíte, že je tam vždycky nějaký titulek a nějaký popisek. Pojďme si dneska říct, jak by ty jednotlivé prvky měly vypadat.

Nejdříve mi dovolte, abych nějakým způsobem vysvětlil to reklamní schéma. V první řadě spousta e-shopařů udělá tu chybu, že na ten Facebook nahraje celý katalog a ten následně vlastně na celý ten katalog spustí jednu reklamu. Mají tam třeba 2000 produktů, takže tam mají od ořechů přes voňavky, po boty až elektrické kytary, když to řeknu trochu s nadsázkou. A ten algoritmus potom úplně neví, co si o tom má myslet, protože je tam strašně moc informací a tím pádem, aby se ta reklama dobře nějakým způsobem zaškolila, tak by potřebovala udělat strašně moc prodejů, ale když udělá ta reklama, že jeden prodej je na ořechy, druhý na kytaru a třetí na boty, tak je to pokaždé úplně jiná cílovka. Ona vlastně, ta reklama, nesesbírá data na to, aby se kvalitně zaškolila. To znamená, rozdělte si to zboží do smysluplných celků. Mám vám příklad. Řekněme, že máte e-shop s hodinkami. Máte řekněme na skladě nějakých 200-300 různých jako položek, ne kusů, ale jako položek, nebo jak bych to řekl, jako typů druhů hodinek a vy si je rozdělíte do takových kategorií, řekněme po třeba 16 kusů, 12 kusů. Kdy tam budou třeba sportovní hodinky, luxusní hodinky, hodinky pro ženy, hodinky s diamanty, vodotěsné hodinky a cokoliv podobného. Do takových menších celků, na které bude mít smysl pustit reklamu a budete vlastně schopni v té reklamě komunikovat nějaký text zaměřený na tu speciální minikategorii. To si ukážeme.

Další specifikum je to, že ti nakupující o Vánocích ve většině případů nekupují pro sebe, ale pro někoho. Pro maminku, pro přítele, pro syna, pro dceru, pro kolegu, pro kamaráda. Takže je důležité vlastně vědět, že ten nákupčí není nakonec vlastně jako spotřebitel, nebo jak bych to řekl. To znamená, že jeho motivace není třeba mít pěkné hodinky, které vydrží všechno, ale jeho motivace je dát někomu dárek, ze kterého ten obdarovaný bude mít radost a tím pádem bude mít radost i ten dárce. A zároveň to proběhne, řekněme, jako bez starostí. To znamená, bude to rychle zařízené, nebude tam riziko toho, že když třeba nebude sedět velikost, takže to nepůjde vrátit, cokoliv podobného. A proto je potřeba vlastně to mít rozdělené do těch kategorií a zároveň k tomu mít vlastně správné nějaké popisky.

No a základní kámen úrazu je, že tato reklama většinou funguje docela dobře, ale vede to na stránku, která nefunguje dobře. To znamená, ta stránka s tím produktem, na kterou vy přivedete toho člověka, tak musí mít perfektní popisek a ten popisek musí být udělaný tak, aby to právě pochopil i ten člověk, který zrovna třeba v tomhle odvětví, ze kterého ten dárek nakupuje, tak aby mu rozuměl. Dám příklad, všichni nejsou golfisté, většina lidí spíš právě jsou negolfisté a já jsem třeba golfista, takže když mi bude chtít někdo dát nějaký golfový dárek, tak buď se mě musí zeptat, protože mu v jeho okolí nikdo vlastně neporadí, a nebo musí jít na e-shop, kde je to vysvětlené, to co mi bude kupovat tak, aby to pochopil i negolfista, takže o tomhle přesně mluvím.

Tak, s čím vám pomůže Everbot? Everbot vám pomůže udělat popisek, doslova na pár kliknutí, ukážeme si společně jak na to, nebo jak to dělám já a zároveň vám pomůže udělat takzvané přelepky, které by se měly skládat z takzvaných unikátních prodejních argumentů. A tím začneme, já vám ukážu, co konkrétně tohle je, protože to často v těch katalozích právě chybí, že není to tam a je to to, co zlepšuje výkon té reklamy.

Pojďme se podívat, jsou vytvořeny tady pro tu dnešní ukázku nějaké katalogovky. Kdy vidíte, že ty unikátní prodejní argumenty, tak tam dávám, že tam je třeba dárkové balení zdarma, 30denní garance vrácení peněz a doručení do Vánoc. Protože to jsou ty věci, co vlastně zajímají toho klienta. On ho třeba ani úplně tak jako nezajímá, že ty hodinky jsou třeba vodotěsné, nerozbitné a cokoliv podobného. On ho třeba zajímá, že i když je dneska ještě 20. prosince, byť ta, když natáčím dneska video, tak je jiný datum a to nevadí, a že i tak přesto, že už je 20. prosince, tak to stihnu mít ještě 24. pod stromečkem. Což je jako v pohodě. Zároveň bude fajn, když to zdarma zabalíte, tak abych já už to nemusel balit, protože to balení není úplně jako zábava pro všechny lidi. A náhodou, kdyby to nebylo jako to ono, tak se to může do 30 dnů úplně v pohodě vyměnit. To jsou prostě perfektní, řekněme, jako prodejní argumenty. Můžete si najít samozřejmě i jiné prodejní argumenty, které vy tam přidáte, které jsou vhodné pro toho dárce, ale důležité je tam prostě nějaké dát, protože když tam budou ty samotné hodinky, tak to nebude vypadat úplně dobře. A tady ty přelepky, vy snadno nastavíte přímo na Facebooku, přímo vlastně v tom katalogu, tak je tam přidáte, v podstatě naklikáním a oni se vám automaticky zobrazí u všech těch produktů.

Teď se pojďme přesunout ještě do Everbotu a pojďme si ukázat, jak s tím textem. V Everbotu samozřejmě máte šablonu na popisek toho produktu, ale vlastně já mnohem radši používám, když jsem používal chat GPT, dneska na to používám Claudy, protože vy si tam vkládáte popisek vlastně celý té sady, třeba těch 12 hodinek nebo těch 10 bot, nevím, 5 vitamínů a cokoliv podobného. A proto se zeptáte Clauda, jak by měl vypadat popisek k reklamě DABA, to je tady ten typ katalogovky, na Facebooku na hodinky. Pozor, nakupující jsou lidé, kteří hodinky nekupují sami pro sebe. On vám udělá nějaký první popisek, je takový dost generický, v podstatě můžete ho vzít a okopírovat, ale bylo by lepší ještě to zacílit. Takže já mu prostě řeknu, pomoz mi to napsat na odolné hodinky pro sportovce, to znamená kupuje to maminka, přítelkyně nebo kamarád někomu, kdo hodně sportuje a chce s hodinkami běhat, plavat atd. Z toho už vypadá ta reklama vlastně mnohem líp, a takhle ji prostě vezměte, nakopírujte ji tam a jenom sledujte, jestli máte dobrou míru prokliku a jestli vlastně všechno funguje tak, jak má. A vidíte, tady už je to mnohem lepší. Váš sportovec si zaslouží hodinky, které ho nikdy nezastaví, případně chcete podpořit sportovní sny svého blízkého. Tadyhle je potřeba vlastně opravit, on tady udělal chybu, že vlastně tady napsal DABA sport, co nějak jako úplně ten Claude nepochopil, že ty hodinky se jmenují jinak a že DABA je ten typ reklamy. Takže si to prostě přečtete, dáte, že tady chcete třeba G-shocky nebo něco, to je prostě jedno. Podíváte se, jestli ten text dává smysl, to, co smysl nedává, tak opravíte, to, co smysl dává, použijete a vkládáte právě do toho Facebooku.

Co se týče těch přelepek, tak nejlepší model na to je Ideogram 3.0 text, kde si můžete vlastně nagenerovat dneska. Dáte samolepka s vánočním motivem, vrácení do konce ledna, izolován na bílém pozadí, ten text dáte do uvozovek a ještě si ten text zopakujete, ještě si ten text zopakujete, pardon, tady, tady do toho popisku a necháte vlastně vygenerovat. A vidíte, do 48 hodin u vás, do 48 hodin u vás, vyberete si vlastně ty samolepky takové, které se vám líbí, dáte odstranit pozadí, nahrajete je do toho Facebooku a máte, jak se říká, vyřešeno.

Jsme u konce a já doufám, že vám tento tip pomůže podpořit vaše podnikání a pomůže vám vydělat více na vašem e-shopu v průběhu vánočního času a hlavně ušetřit vám čas s tou přípravou té DABA kampaně, protože na rovinu vypisování těch popisků do té DABA je často dost, jak se říká, otravné.

Pokud byste měli jakékoliv otázky nebo vás cokoliv zajímalo, a to nejen ohledně tvorby grafiky, tak jako jsme si ukázali dneska, nebo ohledně tvorby popisků, tak jak jsme si ukázali dneska nebo čehokoliv podobného, napište nám na email [email protected] a my vám na všechny vaše dotazy moc rádi odpovíme.

Zároveň mi dovolte, abych vás pozval na naši živou Everbot AI dílnu, což je takový každotýdenní živý online hovor se mnou a i s dalšími odborníky na umělou inteligenci, na SEO, na marketing a na další témata. Vždyť jsme vám k dispozici na 60 minut a leckdy i na déle a během této hodiny vám odpovídáme na všechny vaše otázky, zároveň vám ukazujeme nějaké zajímavé téma, snažíme se vás provést tím používáním umělé inteligence, tak aby to bylo vhodné pro vaše podnikání. Zároveň se vám pokusíme vždy pomoct Everbot nastavit tak, aby ty výstupy, které dostanete, byly přesně podle vašich představ a mohli jste je i hned nasadit. Tak přijďte a nebojte se přinést i vaše témata, se kterými potřebujete pomoci.

Abych nezapomněl, pokud se na toto video díváte a Everbot ještě nemáte, tak klepněte pod tímto videem a zaregistrujte si jeho pětidenní bezplatnou verzi, abyste si vše mohli vyzkoušet a začít s umělou inteligencí konečně pracovat. My jsme Everbot a jsme revoluční český nástroj s umělou inteligencí a máme ambici stát se světovou jedničkou. A to není jenom nějaký marketingový obrat, je to realita. Everbot je totiž jednoduchý a vytvořený proto, abyste ho milovali. A věřte mi, že ho milovat budete, protože vám ušetří desítky hodin práce, dodá vám výstupy, které berou dech a hlavně vám ty výsledky dodá na jedno, maximálně dvě kliknutí, což znamená takhle. Tak nezapomeňte, usnadněte si život díky umělé inteligenci, udělejte si ho jednodušší díky Everbotu a já se s vámi těším na viděnou u dalšího Everbot videa.

30denní garance vrácení peněz

Vyzkoušejte aplikaci Everbot bez závazků a bez rizika

Ušetřete až 6+ hodin denně a tvořte obsah, který prodává, s Everbotem na pár kliknutí.

cta-image
avatar-girlavatar-boy
© 2025 Everbot Všechna práva vyhrazena. | Everbot, s.r.o., Olomoucká 267/29, Opava, 746 01