Proměňte Instagram v efektivní marketingový kanál pro váš e-shop. Jednoduchý systém tvorby infografik vám umožní rychle vytvořit desítky příspěvků, které budují publikum pro vaše prodejní kampaně.
Instagram není jen platforma pro plýtvání časem - je to mocný nástroj pro budování publika, které později oslovíte přes remarketingové kampaně. Webinář odhaluje strategii, jak pravidelně publikovat hodnotný obsah ve formě infografik, který vaši cílovou skupinu skutečně zaujme.
Představíme celý proces od analýzy ideálního zákazníka přes automatizovanou tvorbu obsahu pomocí AI až po efektivní plánování příspěvků. S naším postupem vytvoříte během jediného odpoledne desítky kvalitních příspěvků na měsíce dopředu a transformujete váš Instagram v marketingový kanál, který skutečně podporuje vaše prodeje.
Krásný den, já jsem Honza z Everbotu a dnes vám chci ukázat, jak můžete začít používat váš Instagram k podpoře prodeje vašich služeb nebo produktů. Záleží, jestli jste třeba e-shopař nebo nějaký podnikatel, to je jedno. Ale tenhle způsob bude docela fungovat. Pojďme bez řečí rovnou na to.
Nejdříve si musíme projít nějakou teorii. Chtěl bych říct, že dnešní způsob nebude úplně jednoduchý, ten dnešní typ nebude úplně jednoduchý. Jsou tam třeba nějaké grafické úpravy, na které ale naleznete tady v Everbotu taky videa, taky tipy, anebo můžete dorazit na naše dílny a zeptat se nás vlastně na to, jak to dělat na té dílně. Nicméně to hlavní si tady ukážeme.
První otázka, která se nabízí, tak je vyřešit, proč vlastně ten Instagram dělat. Reálně tam totiž nic neprodáte. Doopravdy se děje, že ty kampaně na Instagramu jsou slabší, pokud se bavíme o výkonnostním marketingu, o reklamách. No a nebo zároveň, když budete dělat jenom tu organiku, tak doopravdy moc prodejů z toho Instagramu nepřijde. Nechci říct, že žádné, ale nepřijde jich moc. Na co je ale Instagram perfektní, tak je na zisk nějakého publika, které následně vy budete schopni remarketovat v těch kampaních na Metě, anebo ty lidi díky tomu přetavíte na váš web a pak si je budete remarketovat třeba v nějakých Google Ads, Performance Max kampaních a cokoliv podobného. Takže proto dělat Instagram.
Než se pustíme do té praktické ukázky, tak pojďme si ukázat, pojďme si vysvětlit, jak vlastně ten Instagram funguje, abyste věděli, proč ty příspěvky, které vám budu ukazovat, budeme tvořit tak, jak je vlastně budeme tvořit. V první řadě je potřeba vědět, proč lidé chodí na Instagram. Lidé na Instagram chodí prostě jednoduše prokrastinovat. Chodí se dívat, co je nového, jdou zabít čas, jdou se podívat, co dělají jejich sousedi, bývalí milenci a milenky a cokoliv podobného. Prostě tam jdou doopravdy zabít nudu. A aby chtěli trávit čas u vašeho profilu, tak vám nezbývá nic jiného, než že je musíte poučit. Pravděpodobně nebudete totiž vtipní a pokud budete vtipní, tak to úplně nepodpoří ten prodej. Nicméně tím jako neříkám, že pokud prostě jste showmeni, tak klidně to dělejte, protože lidi se tam chtějí bavit. Ale pravděpodobně vám nezbývá nic jiného, než to udělat poučně. Tak, aby když si to lidé přečtou, tak si řeknou, aha, to jsem rád, že jsem tomuhle věnoval svých pět sekund času, možná si to i uložím na příště. A to docílíte prostě tím, když tam budete dávat důležité informace. Ten formát, který vlastně doporučuji, když třeba nechcete tam dávat svůj obličej, není jako dobré tam fotit prostě výrobky nebo cokoliv podobného, tak je vlastně používat infografiky. Když se podíváte na některé české e-shopy, které na Instagram jedou, tak vidíte, že je plný infografik, které jsou občas protkané nějakým videem. Takže budete dělat infografiky. A zároveň nečekejte, že to bude virální. Je to prostě mravenčí práce, která se vyplatí, ale až za několik měsíců.
Tak, pojďme se podívat, o co tedy jde, jak vlastně tvořím tyhle věci já. V první řadě si v Everbotu otevřte šablonu na vytvoření profilu optimálního zákazníka. Tam napište, co jste za produkt nebo za firmu. Já jsem napsal, že jsme e-shop s potravinovými doplňky, vitamíny, minerály a proteiny. A zároveň tam napište, kdo je váš ideální zákazník. Nemusíte moc do podrobna. Člověk, který kupuje vitamíny a minerály, aby měl kvalitnější život. Dostanete nějaké výsledky. Doporučuji si to trošičku přečíst a následně pracovat dál s tím, který se mi líbí.
Když máte toho optimálního zákazníka hotového, tak si otevřete nové okno. Zapnete si Claude 4 Sonnet Reasoning a řeknete mu: "Toto je můj ideální zákazník. Potřebuji připravit sérii infografik pro můj Instagram." Neříkejte mu nic, ať vám pomůže vymyslet strategii a tak. Vy prostě už víte, že chcete udělat ty infografiky. A zeptejte se ho, jestli mu vždycky můžete dát název produktu a on připraví popis infografiky, včetně textů. A vložte mu tam ten profil toho optimálního zákazníka. On napíše nějakou odpověď a vy mu pak napište: "První produkt je" a dejte tam ten produkt nebo tu službu. Magnesium, bisglicinát. A dostanu tady vlastně jako slovní popis celé té infografiky. Jak to má vypadat, že to má být nějaký hlavní nadpis, že tam mají být nějaké tři sekce, čtyři, šest sekcí, že tam má být nějaké vizuální doporučení a cokoliv podobného. Takže to, co já teď dělám, tak vlastně my tady nedostaneme hotovou tu infografiku, abychom ji jako vytiskli, abychom ji prostě mohli vzít a nakopírovat rovnou do Instagramu nebo prostě kamkoliv jinam. Takže to, co já teď dělám, tak si to takhle celé prostě okopíruji, CTRL-C, CTRL-V a jdu tady do Everbot grafiky a vložím to do některého z modelů. Doporučuji vyzkoušet Ideogram. Ideogram nově je tady 3.0, Stable Diffusion a podobně. Pustíme si to tady v Ideogramu a zatím se podíváme, já jsem si tady jako předpřipravil některá řešení, tak se můžeme podívat, co tady mi to vlastně udělalo za ta různá řešení. Tak, vidíte, že ta řešení jsou ale plná chyb, že prostě ty texty nejsou dobré, vlastně ty texty ani nejsou texty. A teď si řeknete, no co je tohle za zlepšovák? To je právě to, že ty grafické modely ještě bohužel nejsou tak pokročilé, abychom mohli rovnou generovat bez chybiček celé nové bannery prostě, úplně jako kompletně. Nicméně, třeba ten, co se mi tady vygeneroval poslední, tak to vypadá dobře. To, co já bych teď udělal, tak tento banner stáhnu a tak, jak jsem ukazoval, najdete to ve videu o grafice, anebo když přijdete na dílnu, tak bych tento banner si otevřel v Canvě a tady ty texty bych si přemazal tím návodem, který ukazuji v té Canvě a tady bych vlastně doplnil všechny ty texty, které mi tady píše ten Everbot, že bych měl udělat. Takhle bych si připravil ty infografiky, abych tam měl na každý den jednu a začal bych je pouštět.
Následně bych potom v Meta kampaních využil vlastně remarketing, kde bych dal, že chci zacílit i lidi, kteří měli nějakou interakci v posledních 90 dnech nebo 180 dnech s mým Instagramovým profilem a takhle bych to vlastně využil. Dobré je, že vy tam můžete přidat i nakonec nějakou otázku, nějaký popisek a cokoliv podobného a k tomu si rovnou tady taky nechte udělat popisek. To znamená, že tady řeknete: "Teď mi vytvoř popisek k tomuto příspěvku." A ještě dostanete popisek, ten tam nakopírujete, doporučuji to udělat přes ten Facebook manager, kde máte taky ten plánovač příspěvků, dáte to tam a máte hotovo.
Takhle těch příspěvků vychrlíte během chvilky desítky, doporučuji udělat si jich třeba na 5-6 týdnů dopředu, to znamená nějakých klidně třeba 50 příspěvků a máte prostě jednoduše klid. Já doufám, že se vám dnešní tip líbil, doufám, že vám pomůže vydělat nějaké peníze, doufám, že vám pomůže ušetřit hodně času.
Jsme u konce a já bych vám ještě chtěl říct, že pokud byste měli jakékoliv otázky nebo vás zajímalo cokoliv, a to nejen ohledně tvorby takových podkladů, jako jsme si ukázali dneska, tak nám můžete kdykoliv napsat na [email protected] a my vám na všechny vaše dotazy moc rádi odpovíme.
Zároveň mi dovolte, abych vás pozval na naše živé Everbot dílny. To jsou takové každotýdenní online živé rozhovory s našimi odborníky na umělou inteligenci, na marketing, na SEO a na další témata. Vždy jsme vám k dispozici na celých 60 minut a odpovídáme vám na všechny vaše dotazy a zároveň ukazujeme nějaké téma nebo novinku nebo cokoliv, co si myslíme, že je zajímavého ohledně umělé inteligence a může to pomoci vašemu podnikání. Tak přijďte a klidně přineste i vlastní dotazy a vlastní témata, se kterými potřebujete pomoc.
Abych nezapomněl, pokud Everbot ještě nemáte, tak pod tímto videem najdete odkaz, kde si můžete aktivovat jeho pětidenní bezplatnou verzi, vše si vyzkoušet a začít s umělou inteligencí konečně pracovat. A proč to vyzkoušet s Everbotem? No, protože jsme revoluční český nástroj s umělou inteligencí a máme ambici stát se světovou jedničkou. A nemyslím si, že by to byl jenom nějaký marketingový obrat. Everbot se doopravdy snažíme tvořit tak, aby vám ušetřil spoustu času, aby pro vás umělá inteligence byla jednoduchá na používání a ušetřila vám taky samozřejmě spoustu peněz a především vám dodal výstupy, které získáte na jedno dvě kliknutí, což znamená takhle a budou připravené rovnou pro nějaké vaše nasazení.
Tak nezapomeňte, usnadněte si život díky umělé inteligenci, udělejte si ho jednodušší díky Everbotu a já se s vámi těším na viděnou u dalšího Everbot videa.