Získejte více organických návštěvníků díky správně nastaveným metapopiskům a metatitulkům. Naučíme vás efektivně využít šablony pro SEO optimalizaci vašich webových stránek.
Podíváme se hlouběji na metapopisky a metatitulky - klíčové prvky, které zvyšují proklikovost vašich stránek ve vyhledávačích. Vysvětlíme jejich tři hlavní funkce: vliv na SEO, zvýšení míry prokliků a informování návštěvníků o obsahu stránky. Ukážeme vám na praktických příkladech, jak tyto prvky fungují a proč jsou nenahraditelné pro úspěch vašeho webu.
Naučíme vás vytvářet atraktivní metapopisky a metatitulky pomocí specializovaných šablon v Everbotu. Ukážeme, jak správně definovat téma stránky, klíčová slova a cílové publikum, aby vaše výsledky ve vyhledávání přitahovaly více relevantních návštěvníků. Dozvíte se také, jak experimentovat s různými tóny komunikace a jak měřit úspěšnost vašich metadat, abyste mohli neustále optimalizovat své výsledky ve vyhledávačích.
Dobrý den, já jsem Honza z Everbotu a dnes se podíváme trochu hlouběji na takzvaný metapopisek a metatitulek. Pojďme rovnou na to. Já se tady přepnu do vyhledávače. Nejdříve, než si ukážeme, jak vám Everbot dokáže pomoci, tak si pojďme vysvětlit, co to vlastně ten metapopisek a metatitulek je a především k čemu to je.
Já třeba osobně i při různých konzultacích, anebo jen když tak sám bádám internetem, tak vidím, že ty metapopisky a metatitulky jsou často, řekněme, nechci říct jako blbě udělané, ale tak nějak jako divně udělané. Řekněme, že jsem šel na Google a chci si koupit nové boty na zahradu. Tak jsem prostě do Google napsal boty na zahradu. Tady je první nějaký placený příspěvek, tak ten v tuhle chvíli vynecháme. Nicméně, pak tady vidíme už nějaké příspěvky, které placené nejsou, to znamená vyběhly na mě organicky.
Vidíme, že tady první příspěvek tak jsou pracovní boty na zahradu a zahradnické holinky. Toto modré, co teď tady takhle se podtrhává, když na to najíždím myší, tak to je právě ten metatitulek. A to, co je tady pod tím, ta pohodlná zahradní obuv, pracovní polobotky, sandály a holinky, široký výběr a tak dále, tak to je vlastně ten metapopisek. Obecně bych řekl, že to, co je tady udělané, tak není vůbec špatně. Docela bych řekl, že to je vlastně i docela dobře udělané. A o tom to právě je. Protože třeba já tady vidím, že hned v té první části toho popisku, tak vidím pohodlná zahradní obuv. A to je vlastně to, co pravděpodobně hledám.
A o co jde? Když zadáváte ten metapopisek a metatitulek, tak oni mají, řekněme, takové tři funkce. První z těch funkcí, tak je to vliv na SEO. To znamená na tu vyhledatelnost Googlem, případně jakýmkoliv jiným vyhledávačem, který používáte. Ten vliv na to SEO a na ten výsledek toho vyhledávání je, řekl bych, takový jako nepřímý. Protože samozřejmě ta stránka, na kterou toho klienta se snažíte přivést, tak musí splňovat ještě několik dalších SEO parametrů. Od toho, že ty texty obsahují různá klíčová slova a nějakou strukturu textu a cokoliv podobného. Tak ale právě ten metapopisek a metatitulek slouží i pro ty vyhledávače, aby oni vlastně jako věděli, o čem to je a zvládli přivést ty správné návštěvníky na tu vaši stránku.
Když se tady do té alchymie toho SEO, ale podíváme ještě hlouběji, tak další takovou praktickou věc, kterou to, řekněme, dělá, tak je to, že pro toho člověka, co brouzdá tím internetem, tak vy můžete udělat ten především ten titulek tak, aby ten člověk lépe nebo jako více, s větší pravděpodobností se proklikl na tu vaši stránku. Já třeba subjektivně hodnotím, že třeba pracovní obuv pro váš projekt tak je jako hůř proklikatelná pro lidi, co hledají boty na zahradu, než právě třeba pracovní boty na zahradu, anebo ještě dejme tomu jako pracovní obuv, to už mi přijde trochu jako otřepané, ale prostě pracovní boty na zahradu je přesně to, co hledám, zatímco tady třeba nápis hobby a zahrada VM obuv, pracovní bezpečnostní a dál už jako nevidím, tak to mi nedává smysl, pracovní obuv nedává smysl, galoše na zahradu, možná pracovní obuv nevím, čas na relax, jaké zvolit boty na zahradu, no dejme tomu, asi jako jo, pracovní volnočasová obuv mi nepřijde úplně dobrý k tomuhle, takže v podstatě je potřeba si říct, co by tam mělo být. Já bych třeba prostě čekal, že tady ten nápis bude třeba pracovní obuv na zahradu, vše skladem, odesíláme ihned, cokoliv podobného, ale evidentně jim funguje pracovní boty na zahradu a zahradnické holínky, takže třeba to nějakým způsobem vyzkoušeli, nebo to nějakým způsobem prostě otestovali. A to je právě důležité mít správně ten meta titulek, protože krom toho, že ho ten vyhledávač jako zařadí, o co asi jde, tak když máte ten titulek dobře, tak se ten člověk spíš proklikne. Tím, že se spíš proklikne, tak to tomu Google dá jako informaci, že hele, tohle vyhledávání bylo vlastně jako dobré, to, co jsi tady ukázal ten výsledek, tak lidé na něj rádi klikají, zároveň na té stránce setrvávají, takže ho zobrazují i příště. To je taková, řekněme, jako alchymie celého toho SEO a toho algoritmu a tak dále.
Zároveň to má ještě takovou třetí funkci a to je to, že nejenom tomu vyhledávači, ale tomu návštěvníkovi to má za úkol vlastně ukázat, co má očekávat, o co vlastně jde. Když dáte boty na zahradu a místo toho v tom titulku bude napsáno pohádka o tom, jak Lenka připálila v zahradních botách grilovačku, tak to asi úplně nebude proklikávat vlastně ta skupina lidí, kterou vlastně jako chcete. Prostě to pro ně bude jako nezajímavé. Takže právě proto je potřeba vlastně informovat je jako o tom, co to bude. Nebo nějaký jako klidně nejširší výběr bot na zahradu by teoreticky mohlo fungovat úplně v pohodě. A je dobré s tím různě experimentovat. Pořídit si třeba nějaký nástroj na sledování tady těch svých výsledků a v podstatě zkoušet. Vždycky tam něco nasadit a třeba za půl roku to změnit a podívat se, jaké byly výsledky a cokoliv podobného. Nějakým způsobem prostě testovat, co funguje a co nefunguje. To znamená, že ti lidé díky tomu i ví, co mají očekávat. A vlastně úplně stejným stylem funguje ten popisek. Já si jako myslím, a pozor, říkám myslím, neříkám, že vím, že lidé nejčastěji jako čtou jenom tady ten tučný velký modrý vlastně titulek. A ten popisek zas až tolik nerozhoduje. Ale rozhodně je dobré mít udělané prostě dobře. Protože pro mě tady třeba při takovém tom jenom skenování, takovém tom jako rychlém pročtení, tak vidím zahradní obuv, 48 hodin, široký výběr, super, dobré, jdu do toho, jdu kliknout, zajímá mě to. A to je právě vlastně to kouzlo toho, proč je to důležité a proč to funguje.
A teď se pojďme podívat, jak vám s tím vlastně může pomoci Everbot a jak ty šablony využít co nejlépe. Když jste tedy na titulní stránce Everbotu, tak do vyhledávání napište prostě a jednoduše slovo meta. A zobrazí se vám dvě šablony. Meta popisek a meta titulek. Když klepnete na ten popisek, já doporučuji skoro nechávat chat GPT, ale můžete vyzkoušet tady s různými Claudy, můžete vyzkoušet s Grokem, můžete vyzkoušet s Llamou, prostě vyzkoušejte si, vy dostanete nejlepší výsledek. Tady napište skutečně to téma té stránky. Pokud je to blog, tak tam napište, že je to blog o tom, jak vybrat zahradní boty. Pokud je to prodejní stránka zahradních bot, já nevím, i x 7000, nevím, co to je za model, prostě tak to tam napište. Tady zároveň dejte, že to klíčové slovo je zahradní obuv, zahradní boty, já nevím, Crocs, prostě cokoliv najdete. A doporučuji to klíčové slovo nevybírat na pocit, ale podívat se do nějakého specializovaného nástroje. Já osobně třeba doporučuji nástroj Collabim. Podívat se do Collabimu, který z těch klíčových slov má jakou vyhledávatelnost. Když to řeknu jednoduše, tak třeba boty na zahradu, střílím od boku, jenom tak jako, vařím z vody, jak se říká, tak můžou mít měsíční vyhledatelnost třeba 200. Zatímco obuv na zahradu může mít měsíční vyhledatelnost třeba 1000. Tak je otázka, které z těch slov si tam vlastně chcete vy vložit. Takže vlastně si tam dát podle té hledanosti a sami se rozhodnete, jestli chcete to víc, míň, vlastně podle toho, kam cílíte. Tu adresu té stránky zadávat nemusíte, ale nic s tím rozhodně nezkazíte.
A cílové publikum, tak tady jako popište, buď to jsou třeba lidi, kteří si chtějí přečíst blog o tom, jak vybrat boty na zahradu, nebo to jsou lidé, vždycky zvažte, v jaké jsou nákupní fázi. Jsou to lidé, kteří akutně teď aktuálně si chtějí objednat nějaké zahradní botky. Tak je potřeba tam vždycky tohle vlastně popsat. Popisujete vlastně, kdo to je a v jaké je nákupní fázi, řekněme.
Tón hlasu, já jako velmi rád, tady na ty metapopisky těch stránek dávám pozitivní, vtipný, anebo případně tady dávám ten neformální prostě, protože mi to funguje dobře, dělá to právě takové, řekněme, clickbaitové, dobře proklikatelné ty popisky. Ani tady nevolím hlas značky, nicméně pokud máte, můžete si ho vytvořit anebo vyzkoušet a nechte si tři návrhy, ať máte z čeho vybírat. A dáte vygenerovat. Když se tady podíváme na nějaké starší generování, tak já jsem si tady dal, že chci vitamin C, klíčové slovo vitamin C, cílové publikum byli lidé, kteří chtějí koupit vitamin C a tady vlastně vyšel ten popisek. Posilněte svou imunitu s vitaminem C, nebo hledáte účinný vitamin C, cokoliv podobného. A toto vlastně vložíte, ať už jste na WordPressu, na Shoptetu, v podstatě téměř kdekoliv, jakýkoliv, řekněme, ten redakční systém používáte, tak vždycky má nějaký způsob možnost, jak tam ten metapopisek vložit. No a další, ten metapopisek, tak abych to shrnul, je tady ten šedý text a další, tam tedy vložíte ten metatitulek a na to je tady taky šablona. V podstatě to vyplnění funguje úplně stejně, jak už jsem to říkal u toho popisku, prostě vyplníte to téma, to klíčové slovo, v jaké té nákupní fázi ti lidé jsou a vidíte, že dostanete třeba takovýhle výsledek. Objevte sílu vitaminu C pro vaše zdraví. Kupte vitamin C, vitamin C je nezbytný doplněk pro každý den, cokoliv podobného. Tady opravdu doporučuji nezanedbat to a zkusit si vygenerovat těch hlasů prostě víc. Zkuste si, co udělá pozitivní hlas, zkuste si, co udělá vtipný ten hlas a podobné věci, abyste vlastně vybrali ten, který bude, řekněme, právě ten nejvíc proklikatelný, ale zároveň pořád bude ještě relevantní pro ty vaše návštěvníky.
Když bych to měl shrnout, to znamená, proč to dělat. Je to dobré pro SEO, i když to není jediná SEO věc, ale pomáhá to vlastně tomu vyhledávači. Zároveň pomáhá to prokliknutí tím návštěvníkem té vaší stránky, aby vlastně on se proklikl k vám právě z toho vyhledávání a zároveň mu to pomáhá taky říct, co má na té vaší stránce čekat.
Jsme u konce dnešního tipu a já doufám, že vám tento tip pomůže přilákat více návštěvníků z toho vyhledávání, ukrást si, jak se říká, více těch brouzdačů toho Google na váš web a tím získat i více zákazníků. Pokud byste měli jakékoliv otázky anebo vás cokoliv zajímalo, a to nejen ohledně tady generování třeba metapopisků, ale i ohledně generování obrázků, videí, čehokoliv podobného, můžete nám kdykoliv napsat na [email protected] a my vám na všechny vaše dotazy moc rádi odpovíme. A nebo je tu druhá možnost, přijďte na naše takzvané AI živé Everbot dílny, což jsou takové každotýdenní online živé hovory se mnou a s dalšími odborníky na umělou inteligenci, na marketing, na SEO a na další témata. Vždycky máme k dispozici 60 minut, ukazujeme nějaké zajímavé téma a zároveň vám ukazujeme, jak použít umělou inteligenci tak, aby co nejlépe fungovala pro vaše podnikání. Tak přijďte a nebojte se přinést vlastní témata, se kterými potřebujete pomoci. Když to půjde, poradíme vám.
Abych nezapomněl, pokud se na toto video díváte a Everbot ještě nemáte, tak klepněte pod tímto videem a zaregistrujte si jeho pětidenní bezplatnou verzi, abyste si vše mohli vyzkoušet a začít s umělou inteligencí konečně pracovat. A vyzkoušejte to s Everbotem. Jsme totiž revoluční český nástroj a máme ambici stát se světovou jedničkou. A to není jenom takový marketingový obrat, ale je to realita. Everbot je totiž jednoduchý a je vytvořený proto, abyste ho milovali. A věřte mi, že ho milovat budete. Protože vám ušetří desítky hodin práce, dodávám výstupy, které berou dech a hlavně ty výsledky dodá na jedno maximálně dvě kliknutí, což znamená takhle. Tak nezapomeňte, usnadněte si život s umělou inteligencí, udělejte si ho jednodušší díky Everbotu a já se s vámi těším na viděnou zase u dalšího Everbot videotipu.