Dynamická reklama ve vyhledávání pro velké množství produktů

04.09.2025

Inzerujte stovky či tisíce produktů bez hodin manuální práce. Nastavte dynamické Google reklamy efektivně s našimi tipy, které vám ušetří čas a zvýší prodeje i u méně konkurenčních položek.

Pokud máte e-shop s velkým množstvím produktů, ruční vytváření vyhledávacích kampaní na Google by zabralo stovky hodin. V tomto webináři vám ukážeme, jak správně nastavit dynamické reklamní kampaně (DSA), které dokáží automaticky propagovat celé vaše produktové portfolio bez nutnosti vytvářet jednotlivé reklamy pro každý produkt zvlášť. Provedeme vás celým procesem nastavení od založení kampaně až po vytvoření poutavých popisků, které přilákají zákazníky.

Dozvíte se, kdy je vhodné dynamické reklamy použít a kdy je lepší zůstat u klasických vyhledávacích kampaní. Ukážeme vám, jak efektivně cílit na konkrétní kategorie produktů pomocí URL pravidel a jak vytvořit přesvědčivé popisky reklam s pomocí umělé inteligence. Upozorníme vás také na časté chyby, které mohou vést k plýtvání rozpočtem, a poradíme, jak své dynamické kampaně průběžně optimalizovat pro co nejlepší návratnost investic. Ušetřete desítky hodin práce a zároveň zvyšte dosah vašich produktů ve vyhledávání Google.

Kompletní přepis webináře:

Krásný den, já jsem Honza z Everbotu a dnes se společně podíváme na to, jak si nastavit takzvanou dynamickou reklamu na Google. Pojďme se nejdřív podívat, vysvětlit si, co to ta dynamická reklama vlastně je. Představte si, že máte e-shop a na tom e-shopu můžete mít několik stovek a nebo i několik tisíc produktů. Pokud byste si chtěli na každý produkt zvlášť ručně dělat takzvanou vyhledávací reklamu na Google, tak to zabere stovky hodin, jestli ne víc, i s použitím umělé inteligence.

A z toho důvodu je tady takzvaná dynamická reklamní kampaň, kterou nastavíte na určitou část, řekněme, vašeho webu a ona dokáže zobrazovat v těch reklamách ty produkty, aniž byste ke každému zvlášť dělali popisek a cokoliv podobného. Konkrétně třeba tady, jak vidíme na tom e-shopu, tak vidíme, že jenom v té jedné kategorii je těch produktů, řekněme, pár desítek, já nevím, kolik jich může být, 20, 30, něco takového, jsem je nepočítal. A zároveň celý ten e-shop, když se podíváme, tak má obrovské množství kategorií a v nich je schováno obrovské množství produktů, je to fakt několik tisíc. Takže se nabízí otázka, co s tím a jak na to nastavit tu reklamu na Googlu.

Ještě bych rád řekl, že ta dynamická reklama, kterou si dneska společně vytvoříme a se kterou nám Everbot trošku pomůže, tak je, jak se říká, dobrý sluha, ale špatný pán. Občas mají e-shopaři tendence nastavit všechno tady na takzvané DSA, na dynamické reklamy a pak se vlastně diví, že to nefunguje, a nebo že ta reklama je extrémně drahá. A je to z toho důvodu, že se to hodí třeba, když jenom potřebujete otestovat velké množství produktů, nebo když chcete opravdu pokrýt celé portfolio i těch produktů, které se prodávají málo a chcete je tam mít a víte, že na ně vaše konkurence necílí, respektive že je neinzeruje a cokoliv podobného. Na takové ty runnery, vysokokonkurenční produkty, to, co se vám prodává hodně, tak na to bych tu reklamu úplně nepoužíval. Nicméně, když už ji použijete, tak si díky ní třeba vytipujete, co se prodává, pak to z té dynamické kampaně vyjmete a uděláte si na to tu klasickou vyhledávačku, tak jak ji známe.

Ještě než se přesuneme do Everbotu, pojďme se podívat, co je potřeba udělat a jak to vlastně celé naklikat to DSA. Když jste v té Google Ads kampani, v tom vašem Google Ads manageru, tak tady klepnete na plusko a dáte novou kampaň. To, co potřebujete jako e-shopaři, chcete prodávat, tak dáte prodeje. Tady si dáte ty cíle, ty nákupy, to, co tam máte pravděpodobně nastavený a tady zaklepnete vyhledávání. Návštěvnost webu a dáte tady vlastně URL adresu toho vašeho webu. Tak, název kampaně doporučuji si pojmenovat nějakým způsobem, vždycky dávám JD jako Jan Dunda, pak dávám, co to je za typ kampaně, tak DSA je Dynamic Search Ads, to je DSAčko a tady si dáme, že to je Epic Herbs, takhle to mám pojmenovaný. Tak dáme pokračovat a dáme zahájit novou kampaň. Jakou zvolíte strategii je trochu na vás, to, co já si tady takhle udělám, tak je takováhle nějaká, takovéhle nějaké nastavení, tam si to musíte trošku vybrat. Síť partnerů, já u svých reklam dávám pryč, většinou i obsahovou síť a to, co je tady potřeba nastavit, tak lokalitu, ve které chcete inzerovat.

Klient je z Kalifornie, takže my tady musíme zadat USA a protože chce obchodovat v USA a dáme tady, že to jsou lidi, kteří se tam pravidelně pohybují, to znamená, nechceme cílit na turisty, protože těch je v Americe docela dost a stálo by to dost peněz navíc. Potom jazyk chceme jenom angličtinu, nechceme cílit na nikoho, kdo má mobil nebo notebook v jakémkoliv jiném jazyce, protože to je s největší pravděpodobností turista. Tak dáme další, tohle je poměrně nová volba, kterou v Google zatím nějak moc jako nenastavujeme, takže dáme další a tady nic nenastavíte, necháte to tak, jak to je a dáte jenom další, dáte co nejnižší rozpočet, vás to pustí a dáte další a dáte kampaň publikovat. Přestože tam je spousta chyb, tak dáte publikovat kampaň. Dřív to šlo v Google přepnout jako trošku jinak, možná, že ve vašem manažeru ještě budete mít tu možnost, protože ty manažery jsou taky různý, tak vypadají různě, si to tam naklikat napřímo, že to nebudete muset dělat úplně tímhle stylem.

Tak vrátíme se do kampaní, máme tady kampaň. Potřebujeme v té kampani vypnout tady tu sestavu, tak ji dáme pozastavit a později ji klidně smažeme. Dáme si novou sestavu. A to, co je teď tady potřeba udělat, tady je ten zázrak té dynamiky, tak tady ze standardního typu reklamy to přepneme na dynamickou. Tím se nám tady změní vlastně celý ten manager. A teď je důležité si říct, jak tady postupovat. Vy máte několik možností. Buď můžete přidat celý váš web. Problém je ten, že potom budete cílit i na takové stránky, jako jsou třeba obchodní podmínky a cokoliv podobného. A budete za to platit, když se na to lidi prokliknou. Nebo si můžete vyfiltrovat podle nějakého pravidla, že to jde třeba jen do určité kategorie. Když to vysvětlím velmi jednoduše, tak když se podíváme, tak teď jsme tady v bylinkách a vidíme, že ta URL adresa má vždycky collections, lomeno, herbs a něco. Podívejte tady u té bazalky, tak přesně tady ta část URL adresy zůstala. Stejně tak, když se podíváme tady na nějaké další to křoví, co tady ten klient prodává, rozmarýn, tak zase vidíme, že je tady tohle. Zároveň se můžeme podívat do nějaké jiné kategorie, vidíme, že tady jsou nějaké živé stromy, tady je nějaký cypřiš, tak vidíme, že tady zase bude collection, cypress. Vidíme, že to tady furt takhle zůstalo a jenom, že se vlastně mění ten konec URL adresy. Tím můžete, když si dáte tuto proměnlivou část, tak když si ho dáte, tak odkážete na tu kategorii.

Nicméně, přestože ta automatizace svádí k tomu udělat to takhle, že to ušetří spoustu práce, tak já osobně vždycky doporučuji, jak se říká, odpracovat to a prostě a jednoduše si sem ty produkty dát po jednom. To znamená to, co já vlastně dělám, tak vždycky takhle otevřu tu možnost, vezmu tu URL adresu toho produktu a dám ji sem. Dáte Enter, vrátíte se, dáte další tu možnost, zase ji dáte sem. Takhle přidáte všechny ty produkty. Většinou jich v té kategorii máte 10, 15, 20, 18, to záleží. Pokud by to fakt byly nějaké tisíce, tak vám asi nezbyde nic jiného, než to udělat pomocí toho pravidla. A máte tady hotové ty stromy.

Nicméně, teď je potřeba si říct, že je tady potřeba udělat nějaké dva popisky. A to je právě ten problém, že často lidé udělají to, že tady ty popisky udělají velmi nereklamně. To znamená něco ve smyslu, kupujte nejlepší zahradnická semena, prostě nějaký takovýhle nesmysl. A je potřeba, když toho budete vymýšlet hodně a musíte se vejít do 90 znaků, a ještě k tomu všemu to budete dělat těch sestav, těch dynamických třeba 20, protože máte velký e-shop, tak si nějakým způsobem trošku pomoct.

A tady perfektně umí pomoct Everbot, kdy půjdete do Everbotu, přepnete si na GPT-5 a řeknete, že potřebujete vymyslet dva popisky pro moji DSA kampaň. On vám takhle něco hodí, tak já vždycky říkám, když ti dám URL toho webu, tak to vymyslíš, on řekne, že ano, samozřejmě, dej mi URL, on to vymyslí. Já jsem mu tady dal URL zrovna pro ty semínka, které jsem tam měl naklikaný původně, to znamená, že jsme byli tady, tak se toho budeme držet, byť do té reklamní sestavy jsem naházel ty cypřiše, ale to nevadí. A vidíme, že tady mám nějaký široký výběr semínek pro zahradní bylinky i květiny, snadná objednávka, objevte semena pro každou sezónu, ověřená nabídka, snadný nákup. To mi úplně nestačí, v první řadě to potřebuji anglicky, ale tak vy budete většinou dělat česky nebo slovensky. Nicméně, já ještě chci, aby to bylo, jako kdyby to napsal Sabri Suby. Což je sice Australan, ale má takovou, řekněme, údernější tu angličtinu. Vidíme, že tady mám hotové ty popisky, takže si je takhle můžu vložit. Tady si vložím ten druhý.

Podíváme se, co máme v možnostech URL reklamy. Tohle většinou nemusíte, nebo takhle nemusíte to nastavovat, ono to bude fungovat bez toho, pokud si tam chcete přidat nějaké, řekněme, měřicí parametry, tak můžete, ale většina klientů s tím prakticky neumí zacházet. Dáte uložit a pokračovat, reklamu zveřejníte a máte hotovo. To, co se teď začne dít, že když třeba klient dá prostě, já jsem tam dal ty cypřiše, ale napíše prostě nějaký cypřiš nebo něco konkrétní název výrobku, tak vy se zobrazíte, aniž byste museli vlastně ty výrobky po jednom všechny nějakým způsobem zadávat do té vyhledávačky. Je to docela, řekněme, urychlovač, je to docela vychytávka, tak doporučuji vyzkoušet. Velmi si u toho hlídejte PNO, protože tahle reklama dokáže být docela drahá a když tím tak jako zapnete a necháte ji žít vlastním životem, tak to pravděpodobně nebude mít úplně ty dobré výsledky. Je potřeba tu reklamu jako řídit a moderovat.

A doufám, že vám tenhle tip pomohl, zároveň, že vám Everbot zrychlí práci s tím psaním těch 90znakových popisků, což když to vypadá, že máte udělat dva, tak je to pohodička, ale vyzývám vás k takové výzvě, zkuste si jich udělat 100 na různé kategorie, tak to trvá opravdu strašné množství času a dokáže to sebrat dost velkou mozkovou kapacitu.

Kdyby vás zajímalo cokoliv ohledně práce s Everbotem, s jakýmikoliv šablonami, ohledně reklam, čehokoliv podobného, tak nám můžete napsat na [email protected] a my vám na všechny vaše dotazy moc rádi odpovíme. A nebo je tu druhá možnost, doražte na naše živé vysílání, my tomu říkáme Everbot dílny, jsou to takové každotýdenní živé hovory se mnou, a nebo s dalšími odborníky na umělou inteligenci, na marketing, na SEO, na e-shopování a další témata. A vždycky máme k dispozici 60 minut a během této hodiny vám vždycky odpovíme na všechny vaše dotazy, ukážeme vám nějaký expertní tip, jak umělou inteligenci používat nebo jak ji využít pro zlepšení vašeho podnikání. A pokud budete mít dotazy, tak vám vše pomůžeme nastavit, provedeme vás aplikací a cokoliv podobného, tak abyste umělou inteligenci používali efektivně a pomohla vám ten váš byznys posunout dopředu.

Abych nezapomněl, pokud se na tohle video díváte a Everbot nemáte, tak klepněte pod tímto videem a zaregistrujte si jeho pětidenní bezplatnou verzi, ať si vše můžete vyzkoušet a můžete začít s umělou inteligencí konečně pracovat. Jsme Everbot, jsme revoluční český nástroj s umělou inteligencí a máme ambici stát se světovou jedničkou. A není to jenom nějaký marketingový obrat, je to realita. Everbot je jednoduchý a vytvořený proto, abyste ho milovali a já věřím, že si ho zamilujete, protože je vytvořený tak, že všechny výstupy dostanete na jedno maximálně dvě kliknutí, což znamená takhle. Tak nezapomeňte, usnadněte si život díky umělé inteligenci, udělejte si ho jednodušší díky Everbotu a já se s vámi těším na viděnou u dalšího Everbot videa.

14denní garance vrácení peněz

Vyzkoušejte aplikaci Everbot bez závazků a bez rizika

Ušetřete až 6+ hodin denně a tvořte obsah, který prodává, s Everbotem na pár kliknutí.

cta-image
avatar-girlavatar-boy
© 2025 Everbot Všechna práva vyhrazena. | Everbot, s.r.o., Olomoucká 267/29, Opava, 746 01