Strategický marketingový plán místo náhodných taktik. Naše šablona vám pomůže odhalit skutečné příležitosti vašeho podnikání a nasměrovat energii tam, kde přinese zisk, ne jen vizuální efekt.
Mnozí podnikatelé se soustředí na barvy loga nebo design webu, zatímco skutečný potenciál zisku zůstává skrytý v komplexnějších oblastech. V tomto webináři vám ukážeme, jak pomocí speciální šablony v Everbotu vytvořit strategický marketingový plán, který vás dovede k jasnému cíli místo bloudění v temnotě taktických rozhodnutí. Naučíme vás, jak správně formulovat krátkodobé cíle, popsat současnou situaci a systematicky projít všechny oblasti, které váš marketing potřebuje.
Výsledkem bude obsáhlý dokument, který vám poskytne konkrétní návod na kroky v příštích 3-12 měsících. Ukážeme vám, jak si plán vytisknout, systematicky procházet a implementovat jednotlivé kroky. Díky této šabloně získáte jasnou představu o svých personách, potřebách zákazníků a strategických příležitostech. Práci, která by jinak zabrala desítky hodin, zvládnete během jednoho odpoledne. Marketingový plán vám pomůže odhalit vaše slabá místa i příležitosti, a nasměrovat vaše úsilí tam, kde skutečně přinese výsledky.
Krásný den, já jsem Honza z Everbotu a dnes se společně podíváme, jak v Everbotu vytvořit marketingový plán. Než začneme, pojďme si společně o tom marketingovém plánu něco říct. Marketingový plán je v podstatě dokument, ale není to jenom nějaký cár papíru, který právě spousta firem podceňuje. Ale je to vlastně důležitá věc, která vám pomůže na cestě k vašemu úspěchu.
Já se ve své praxi často setkávám s tím, že podnikatelé často třeba řeší, jaký obrázek dát do reklamy. Jestli má vypadat takhle, nebo jinak, jestli modrá, nebo růžová barva loga, jestli to je dostatečně reprezentativní, jestli to je brandové a podobně. Problém je ten, že to zlato je často ukryto někde jinde než třeba v tom, jak vypadá logo, jak vypadá web nebo jak vypadá reklama. A problém je ten, že často je vlastně ten zisk ukryt v nějakém řekněme jako komplexnějším problému, na který vám právě pomůže se podívat a odhalit ten marketingový plán.
Představte si, že chcete jít někam na výlet, chcete se jít projít a když vlastně si neuděláte ten marketingový plán, tak jednak nevíte, kam se chcete jít projít a nevíte jaký proto třeba máte použít dopravní prostředky. Co to znamená, řekněme, že třeba si řeknete chci se jít projít, chci jít na výlet a napadne vás, ok tak mohl bych jít tady nakoupit do samoobsluhy 5 minut pěšky. Dojdete do té samoobsluhy a nějakým způsobem zjistíte, že to jako nebylo úplně ono, že jste vlastně spíš chtěli na cestu kolem světa, ale cestu kolem světa asi neujdete vlastně po vlastních nohách, ale budete potřebovat nakombinovat letadlo, loď, auto, nějaký pěškobus a podobně a ten marketingový plán vám vlastně jako rozmyslí, pomůže rozmyslet tu cestu, zároveň naplánovat a vlastně vás dovést do toho cíle.
Pojďme se teď podívat, jak vám s tímto může pomoci Everbot. Přímo v Everbotu máte šablonu, která se jmenuje marketingový plán, najdete ji buď tady v šablonách, když takhle napíšete marketingový plán, anebo přímo na homepage Everbotu tak zase napíšete marketingový plán a ta šablona se vám zobrazí. Já doopravdy doporučuji, i pokud si myslíte, že to pro vaše podnikání nepotřebujete, tak si vyhradit si jedno sobotní odpoledne na to, že si tu šablonu vyplníte a následně začnete naplňovat ty jednotlivé prvky, které vám ta šablona ukáže.
A teď se společně pojďme podívat, jak tu šablonu správně vyplnit, protože by se mohlo snadno stát, že ji nevyplníte úplně správně a vlastně dostanete tu mapu, akorát, že cesta povede jinudy a nebo jinam. Takže název firmy je v celku jednoduchý, tady napíšete váš název firmy, vašeho e-shopu čehokoliv podobného, já jsem tady napsal prima bydlení, ten název je fiktivní.
Popis firmy, tady popíšete to, čemu se na vysoké škole říká nějaká mise, vize a zároveň i třeba nějaké strategické kroky, které máte rozmyšlené, něco co si myslíte, že je potřeba udělat, třeba v čem je vaše výhoda, v čem tkví ten váš úspěch a podobně. Takže já tady třeba popisuji, že jsme společnost, která nějakým způsobem chce lidem poskytnout nájemní bydlení, ale na to, aby to mohla udělat, tak potřebuje vlastně nakupovat levně nemovitosti.
Ten cíl by se mohlo nabízet, že tady jako napíšete chceme mít 50 milionů obratu do deseti let nebo něco takového. To je fajn, je fajn mít takovýhle jako dlouhodobé cíle, samozřejmě strategicky je to výhodné, ale je vlastně důležité si říct, že tady proto, aby ten váš marketingový plán fungoval, tak je to o tom, že si tam musíte dát nějaký cíl, který chcete realizovat, řekněme, v nějakých třech šesti možná dvanácti měsících vlastně, tu jednu nejbližší činnost, kterou opravdu nejvíc potřebujete.
Když se podíváme tady na tu strategii tady té společnosti s tím bydlením, tak konkrétně to znamená to, že my bychom tam mohli napsat, že chceme mít na Vysočině 100 nájemních bytů a cokoliv podobného. Problém je ten, že to bude tak jako obecná věc, že vlastně ani ta umělá inteligence, ani vy nedokážete tu cestu k tomu, jak se říká správně vymyslet a navlíknout, aby to bylo efektivní, to znamená, že ten náš cíl, který teď potřebujeme překonat, to co teď nejvíc potřebujeme, tak koupit jeden byt měsíčně a uděláme to přesto, že získáme kontakty na co nejvíc prodejců bytů, tečka, hotovo.
Popíšete současnou situaci do dalšího okýnka, přičemž já tady třeba píšu, že firma je čerstvě založená, nedělají se žádné marketingové aktivity, ale vy tam třeba můžete popsat máme web, děláme Instagram, zkoušeli jsme TikTok, máme tady marketingovou manažerku, cokoliv podobného a super je taky rozepsat, kdo je ve vašem týmu a je schopný, jak se říká, přiložit ruku k dílu k nějaké činnosti.
Teď neřešte k čemu, ale můžete prostě říct, ale na ten e-shop jsem jenom sám s manželkou, nebo můžete říct, mám tady skladníka, copywritera, uklízečku, pak tady mám člověka, který nemá nic na práci, nemá funkci, ale můžu ho zužitkovat na tři hodiny týdně a cokoliv podobného.
Tón hlasu, já tady v těch šablonách toho marketingového plánu zásadně nenastavuji, přijde mi to vlastně jako zbytečné, ani tady neaktivuji hlas značky, nicméně pokud už hlas značky máte vytvořený, tak si ho tam aktivujte a bude vám to fungovat ve váš prospěch, vlastně můžete tím míň popisovat, tu současnou situaci, ale hlavně ten marketingový plán bude už nějak zohledňovat to, co v tom hlasu značky máte.
Já když ty marketingové plány tvořím, tak je vždycky tvořím pro společnosti, které včera vznikly, neexistují, teprve se přemýšlí o jejich založení a cokoliv podobného, vždycky to jsou nějaké společnosti v zárodku. Takže hlas značky aktivovat můžete, tón hlasu samozřejmě taky můžete, mně to jen přijde zbytečné, já to nepotřebuji nějak zabarvené, nějakým způsobem subjektivně a cokoliv podobného, chci holá data, nic víc mě nezajímá. A dáte vygenerovat výsledek.
Výstupem je velmi dlouhý, řekněme dokument, který vás možná vyděsí, ale o tom to právě je. Teďko já doporučuji z praxe, co já udělám, tak já si vždycky okopíruji ten text, vložím si ho do Wordu a vytisknu si ho a pak si vlastně odškrtávám tužkou ty jednotlivé body, které plním. A teď se neděste, proto jsem říkal, že je potřeba vyhradit si na to sobotní odpoledne, protože je doopravdy potřeba řádek po řádku to všechno projít, začněte tím, že si to celé přečtete a prostě vyškrtáte ty věci, které pro vás úplně nejsou relevantní.
Ta umělá inteligence není bezchybná, nezná 100% všechno o té vaší firmě, snaží se tam nabízet, brainstormovat, dělat prostě různé věci a podobně, které vy třeba nemusíte chtít dělat a tak, takže si prostě vyškrtáte to, co se vám nehodí. Zase to neseškrtejte moc, ale prostě plácnu, nevím, třeba tady řekněme, vidím, že mi to třeba nabízí dělat nějaký YouTube, což je mimochodem dobrá věc třeba pro tu strategii, kterou jsme popisovali, ale řekněme, že YouTube prostě dělat nechceme, neumíme to, nechceme zatím kupovat kameru, nebo nemáme kapacitu, nebo se to nehodí pro náš obor cokoliv, takže YouTube vlastně jako škrtáme třeba pro tuhle část a vrátíme se k tomu třeba za půl roku, až ten marketingový plán budeme dělat znovu.
Takhle vlastně projdete všechny ty body a začnete je naplňovat, to znamená, že tady necháte si nějakým způsobem vyauditovat nějaký váš claim, logo, cokoliv podobného, k tomu samozřejmě můžete použít umělou inteligenci, v řadě doporučuji otevřít si tady další chat, zapnout si ideálně GPT-5 v tuto chvíli, kdy natáčím to video a nechat si prostě vyauditovat tyhle claim, logo, cokoliv podobného. Pokud to nemáte, tak to naopak můžete s tou umělou inteligencí vymyslet.
Je třeba postavit tady jednoduchý lead generátor, takže v podstatě se můžete umělé inteligence ptát, jak ten lead generátor má vypadat. Říká vám to, že si máte rozmyslet, jak budete používat CRM, jak budete pracovat s leadem, ať si vytvoříte nějaké leady, jak to podchytíte právně, prostě cokoliv podobného. Ono to bude na vaše podnikání přizpůsobené.
A takhle půjdete bod po bodu, buď to budete řešit rovnou offline, vy sami u počítače, nebo z toho budete dělat nějaký projektový plán, kdo co, splní kdo z toho týmu, dokdy, anebo ty kroky, které třeba nebudete vědět, nebudete znát, nebo bude moct vytvořit umělá inteligence, třeba tvorbu nějakého loga, řekněme, tady můžete vytvořit v AI grafice pomocí Ideogramu nebo Recraftu, můžete vytvořit krásné logo, tak vlastně můžete ty jednotlivé věci naplňovat.
Je super, že dojdete k takovým věcem, jako jsou nějaké persony, které jsou popsané velmi stručně, ale vidíte jich tady hodně a můžete je potom tady zase podle, pomocí šablony pro optimální zákazníky rozvíjet, vidíte tady nějaké prostě potřeby, co se tady dá udělat za nějaké extra nabídky, abyste třeba líp získávali ty leady, nebo cokoliv podobného, no opravdu, ten marketingový plán stojí za to si ho vytvořit a projít, je to perfektní časová investice. A není to o tom, jak vidíte, jestli publikovat růžový nebo modrý obrázek, jak se říká na začátku, ale jako doopravdy strategicky odhalit vaše slabá místa, naopak nějaké příležitosti a následně potom na to právě řešit, jestli budete dělat třeba S-click, jestli tam budou růžové obrázky a cokoliv podobného.
Jsme u konce dnešního videotipu a já doufám, že vám tato šablona dokáže ušetřit nejen spoustu času, protože doufám si říct, že díky této šabloně celou tu práci uděláte za pár hodin, zatímco bez té šablony za pár vyšších desítek hodin, takže vám ušetří nejen spoustu času, ale především, že vám pomůže váš marketing dělat nějakým způsobem smysluplně a ziskově.
Pokud byste měli jakékoliv otázky, nebo vás zajímalo cokoliv a to nejen ohledně práce s touto šablonou nebo s jakoukoliv jinou, tak můžete nám napsat kdykoliv na e-mail [email protected] a my vám na všechny vaše dotazy moc rádi odpovíme. Zároveň mi dovolte, abych vás pozval na naše Everbot dílny, což jsou živé každotýdenní online hovory s našimi odborníky na umělou inteligenci, na marketing, na SEO, na další témata. Vždy jsme vám k dispozici na 60 minut a během této hodiny vám vždy odpovídáme na všechny vaše otázky, případně vám pomůžeme v Everbotu vše nějakým způsobem naklikat, nastavit nebo vám ukážeme, jak bychom ten váš případ konkrétně řešili my a naším cílem je naučit vás umělou inteligenci používat a ukázat vám, že v Everbotu můžete dostávat opravdu perfektní výsledky.
Tak přijďte a nebojte se přinést do diskuze vlastní dotazy nebo vlastní témata, se kterými potřebujete pomoci, budeme rádi. Abych nezapomněl, pokud se na toto video díváte a Everbot ještě nemáte, tak klepněte pod tímto videem a zaregistrujte si jeho pětidenní bezplatnou verzi, abyste si vše mohli vyzkoušet a začít s umělou inteligencí konečně pracovat.
Jsme Everbot, jsme revoluční český nástroj a máme ambici stát se světovou jedničkou v umělé inteligenci a není to nějaký marketingový obrat, to je realita. Everbot je jednoduchý a tvoříme ho tak, abyste ho milovali a já věřím, že si ho zamilujete, protože ty výstupy získáte na jedno, dvě kliknutí, což znamená takhle a jsou v perfektní kvalitě. Tak nezapomeňte, usnadněte si život díky umělé inteligenci, udělejte si ho jednodušší díky Everbotu a já se s vámi těším na viděnou u dalšího Everbot videa.