Funkční trendy v grafice

10.07.2025

Grafika, která nejen vypadá dobře, ale skutečně funguje. Odhalíme rozdíly mezi estetickými a konverzními designovými prvky pro banery, YouTube thumbnaily a reklamy na sociálních sítích.

Krásná grafika neznamená automaticky úspěšnou grafiku. V tomto webináři rozlišíme mezi vizuálně atraktivními a skutečně funkčními grafickými prvky, které plní svůj hlavní účel - upoutat pozornost a vyvolat akci u vašich zákazníků.

Ukážeme vám ověřené principy pro tvorbu bannerů na e-shop, YouTube thumbnailů i reklam na sociální sítě pomocí modelu Ideogram 3.0. Naučíme vás přesné umístění call-to-action prvků, správné používání kontrastních barev a textu, který na první pohled zaujme. Zjistíte, proč emotivní výrazy v reklamě fungují a jak vytvářet grafiku, která nevypadá jako typická reklama, a přesto přináší vynikající výsledky.

Kompletní přepis webináře:

Krásný den, já jsem Honza z Everbotu a dnes vám chci ukázat, jaká je moje zkušenost, jak by měly vypadat různé grafické výstupy, které vám Everbot umí vytvořit. Jde o to, že často mi přijde pod ruce projekt, třeba na konzultaci, kde si grafické práce tvoří sám klient. Přesto, že některá ta díla vypadají nádherně, tak nějak jako nefungují. A je to proto, že nedodržují určitá pravidla, o kterých se ví, že prostě fungují. Pojďme se dnes podívat, jaká ta pravidla jsou, abyste i vy příště šli na jistotu, že máte grafiku, která má potenciál fungovat.

Řekněme si na úvod nějakou takovou malou teorii. V první řadě je důležité rozlišovat, jestli ta grafika je hezká nebo funkční. Ono se totiž často stane, že máte fakt doopravdy jako krásný banér, ale on prostě nefunguje. Máte krásnou reklamu, tam je to vidět nejvíc, na těch reklamách na sociálních sítích a na Google je to vidět nejvíc. Máte krásnou reklamu a ona prostě nefunguje. A je potřeba si říct, s jakým cílem se ty reklamy tvoří. Ten cíl té reklamy je nějaké zaujetí pozornosti a následně vlastně proklik pryč z té platformy, z toho Google, z Facebooku, z Instagramu, kamkoliv jinam, na váš web, kde se udělá ten prodej. A ta konverze, ta konverze se nepřisuzuje třeba právě té grafice, přisuzuje se ale tomu, že máte potom dobře udělanou tu stránku. A v tomhle smyslu je potřeba přemýšlet i o ostatních těch grafických výstupech. To znamená jakékoliv logo, banner, YouTube, thumbnail, cokoliv prostě podobného, tak má za úkol získat pozornost a udělat nějakou akci. Může to být proklik, konverze, cokoliv podobného. A to, že to vypadá hezky, neznamená, že to bude tyhle věci splňovat. Pojďme se podívat, jak si v Everbotu takové věci tvořit. Vy když si dáte po levé straně tady záložku AI grafika, tak všechno, co vám dnes budu ukazovat, tak jsem vytvořil tady v modelu ideogram 3.0 text. Je to perfektní model na takovéhle různé grafické věci, kde potřebujete dostat nějaký český text a k tomu mít nějakou grafiku.

Pojďme se podívat, jak tedy mají ty jednotlivé grafiky vypadat. V první řadě by vás mohl zajímat nějaký banner na e-shop. Typická věc, když jste na úvodní stránce e-shopu, tak se hodí tam mít nějaký carousel a ten carousel nějakým způsobem nějak jako promovat tím ty kategorie, které potřebujete, aby se vám prodávaly. Ať už tam chcete dát, že máte Black Friday, výprodej, cokoliv, anebo prostě jenom chcete ty lidi přivést na nějakou kategorii, na nějaký blogový článek, tak je dobrý na to mít vlastně banner, který ty lidi upoutá, řekne jim přesně, co je čeká, když na to kliknou a řekne jim, že tam mají se prokliknout.

Když se podíváte na model ideogram 3.0 a zadáte do něj banner pro e-shop, realistická fotografie, zahradní technika, vřetenové sekačky, call to action tlačítko, pravý dolní roh, vybrat sekačku, tak se vám vygeneruje takovýhle nebo nějaký podobný obrázek. Ten je super, dal by se nasadit, jediné co, tak tady je trošku problém, tady zůstal nějaký háček nad A, tak tady bych šel do kanvy a opravoval bych si to. Reálně tohle můžete okamžitě nasadit.

Co je potřeba ale vědět? Jaká jsou ta pravidla? Na tom banneru je vlastně potřeba, aby tam bylo graficky nějak znázorněno, že když člověk neumí číst, tak okamžitě pozná, o co jde. Takže tady vidíme, že to jsou nějaké sekačky. Zároveň by ten banner měl mít nějaké tlačítko, které by mělo být umístěné, řekněme, v pravé třetině a ve spodní třetině. Tady je na můj vkus trošku moc níž, dal bych ho tak jako o centimetr výš a o centimetr víc doleva, ale i tato poloha je úplně v pohodě. A bylo by super, kdyby to tlačítko bylo ještě kontrastní. To znamená, že já bych si tady ještě připsal do toho, ať je to tlačítko třeba oranžovou barvou nebo něco podobného, aby to bylo víc kontrastní, aby to bylo víc nějakým způsobem vidět, aby to bylo víc proklikatelné. A zároveň ten nápis, to hlavní sdělení, nesmí to být jako věta, mělo by to být pár slov, ideálně dvě, tři slova. Musí to být velmi viditelně vidět na první dobrou, bez nějakého přemýšlení popsané. A pokud tam třeba chcete dodat, že máte nějakou slevu nebo cokoliv podobného, tak ta sleva by měla být zase tady v pravém horním rohu. To znamená, když to shrneme, čitelný obrázek nebo jako rozpoznatelný obrázek, aby bez jakéhokoliv přemýšlení šlo okamžitě poznat, o co jde. Velký čitelný text, jednoduchý na přečtení, žádné složitosti, po levé straně, přibližně v prostředku obrazovky a v pravém horním rohu nějaké, řekněme, pokud chcete, tak mít tam nějaký ribbon na nějakou slevu, cokoliv podobného. Pravý spodní roh, call to action tlačítko na proklik.

Další grafická věc, kterou často si lidé chtějí dělat a kterou často konzultuji, tak je YouTube thumbnail. To znamená, když jste na YouTube, tak uvidíte náhledový obrázek, jako vlastně ten, který má za úkol upoutat vás, abyste se proklikli na to video. Tam je to zase docela jednoduché. Já ty bannery doporučuji generovat velmi jednoduchým stylem. A to konkrétně tak, že si zapnete opět model Ideogram 3.0, napíšete YouTube thumbnail, tady dáte ten popis, který chcete, to znamená, jak vybrat sekačku. Realistická fotografie vřetenové sekačky a šťastného muže a mr. beast styl. Takhle generuju většinu thumbnailů a mají docela dobrý tu míru prokliku, tu hodnotu CTR. O co jde? Na každém z těch YouTube thumbnailů by měl být vidět obličej člověka v nějaké emoci, ať už smutný, veselý, křičící, cokoliv podobného. To se prostě ví, že v dnešní době upoutává. Možná, že za pár let to bude jinak, ale dneska fungují prostě emoční obličeje. Mělo by to jít dobře vidět. Zároveň by tam měl být text, který na první dobrou bez dlouhého čtení okamžitě poznám, o co jde. A ta fotka by měla být jako nějak barevně přehnaná, nebo měla by tam být nějaká akce, nějaký pohyb, nebo nějaké barvy, výbuchy, cokoliv podobného, aby to doopravdy za rychlejší dobu než jedna vteřina upoutalo tu pozornost. Takže proto tady máme viditelně muže s tím úsměvem. Ono i tím, že už tam zadáte ten mr. beast styl, což je mr. beast jeden z největších youtuberů, který má doopravdy vychytáno, jak mají ty thumbnaily vypadat. Je vidět, že tam probíhá hodně testů, takže se mu to v průběhu času taky měnilo. A že teď jede jedno a to samé, a tím, že má nejlepší hodnoty, tak si troufám říct, že mu to prostě funguje. Necháte tam ten velký nápis a v podstatě máte hotovo. Barevně úplně v pořádku, nápis vidíme hned.

Další věc, kterou často děláme nebo děláte, tak je facebooková reklama. Ta facebooková reklama má méně pravidel než jakákoliv jiná grafika. Jde prostě o to, že ta facebooková reklama často funguje, když je to reálná fotografie. Musí na ní být nějaký prvek, který upoutá, takže my tady máme ženu. A dokonce je to super, že tady se úplně nepovedlo, to ta umělá inteligence trochu zblbla, že ta žena drží tou pusou, tu lžičku. Ale vypadá to vlastně tak nějak šokující, je to nějaké zajímavé. A nějaké sdělení, které chce vidět ten váš divák, ta vaše cílovka. Takže sladký a přitom vhodný do diety. Opět jsem to vytvořil v modelu Ideogram 3.0. Zadal jsem facebooková reklama na jogurt, žena jí jogurt z kelímku, sladký a přitom vhodný do diety. A to je vlastně celé. Takhle to mělo být i tvořené a takhle to dopadlo. A tohle je super reklama, kterou můžete pouštět. Když tam dáte, čím víc to uděláte, že to bude vypadat jako reklama, to znamená nějaké víc grafické práce, nějaké přelepky a slevy a cokoliv podobného, tak tím hůř to bude vypadat, protože vlastně lidé to okamžitě poznají, že to je reklama a ne, že to je něco, co by mělo předat nějakou hodnotu. Takže opět generujte reklamy tímto stylem a je větší pravděpodobnost, že to bude fungovat.

Jsme u konce a já doufám, že vám tento tip pomůže podpořit vaše podnikání a ušetřit čas. Pokud byste měli jakékoliv otázky nebo vás zajímalo cokoliv, nejen ohledně tvorby grafiky, tak jako jsme si tady ukazovali dnes, můžete nám kdykoliv napsat na e-mail [email protected] a my vám na všechny vaše dotazy moc rádi odpovíme.

Zároveň mi dovolte, abych vás pozval na Everbot dílny, což jsou naše taková každotýdenní online setkání s našimi odborníky na umělou inteligenci, na marketing, na SEO a na další témata. A vždy jsme vám k dispozici na 60 minut a během této hodiny vám odpovídáme na všechny vaše dotazy, případně vám vše pomůžeme v Everbotu nastavit nebo vás povedeme tak, abyste si prostě tvořili výstupy, které můžete i hned nasadit a se kterými budete spokojeni. Tak přijďte, nebojte se přinést vlastní témata, vlastní otázky, se kterými potřebujete pomoci.

Abych nezapomněl, pokud Everbot ještě nemáte, tak klepněte pod tímto videem a zaregistrujte si jeho pětidenní bezplatnou verzi, abyste si vše mohli vyzkoušet a začít s umělou inteligencí konečně pracovat. Jsme totiž Everbot, jsme revoluční český nástroj s umělou inteligencí a máme ambici stát se světovou jedničkou. A tohle není nějaký marketingový obrat, ale je to realita. Everbot je jednoduchý a je vytvořený proto, abyste ho milovali. A věřte mi, že ho milovat budete, protože vám ušetří desítky hodin práce a dodává vám výstupy, které berou dech a výsledky vám dodá na jedno, maximálně dvě kliknutí, což znamená takhle. Nezapomeňte, usnadněte si život díky umělé inteligenci a já se s vámi těším na viděnou u dalšího Everbot videa.

30denní garance vrácení peněz

Vyzkoušejte aplikaci Everbot bez závazků a bez rizika

Ušetřete až 6+ hodin denně a tvořte obsah, který prodává, s Everbotem na pár kliknutí.

cta-image
avatar-girlavatar-boy
© 2025 Everbot Všechna práva vyhrazena. | Everbot, s.r.o., Olomoucká 267/29, Opava, 746 01