Jak udělat zákaznický průzkum

30.10.2025

Potřebujete zjistit, co si vaši zákazníci skutečně myslí? Odhalíme metodu, jak rychle vytvořit průzkum, který přinese cenné informace místo prázdných frází.

Nejcennější informace o vašem podnikání mají vaši zákazníci - my vám ukážeme, jak je efektivně získat. V tomto webináři vás provedeme celým procesem vytvoření zákaznického průzkumu pomocí Everbotu - od formulace správných otázek, které přinesou relevantní odpovědi, až po sestavení přesvědčivého e-mailu, který motivuje k vyplnění.

Naučíme vás, jak se vyhnout běžným chybám při tvorbě dotazníků a jak "jít z boku" namísto přímých otázek, které nepřináší použitelné výsledky. Dozvíte se, jaké motivátory skutečně fungují pro zvýšení míry odpovědí a jak celý průzkum připravit během pouhých několika minut. Bonus: ukážeme vám i práci se šablonou "Zákazníkův denník", která odhalí skryté motivace vašich klientů.

Kompletní přepis webináře:

Krásný den, já jsem Honza z Everbotu a dnes se s vámi podělím o takový malý, ale velmi cenný marketingový tip. Podnikatelé často přemýšlí, kde získat hodnotné informace. Řekněme, že jste třeba podnikatel a máte e-shop nebo cokoliv jiného, je to jedno, a spekulujete nad otázkou, proč vaši zákazníci utrácí jenom průměrně 500 Kč na objednávku a ne 1500 Kč, kolik byste potřebovali. A já vám dneska nabízím, že vám ukážu způsob, jak na tuhle otázku získat tu správnou odpověď.

Ten jediný, kdo totiž ví, jak to ve skutečnosti je, tak jsou vaši zákazníci, kteří u vás nakoupili, anebo případně dokonce i ti, kteří u vás nenakoupili. A vy můžete díky Everbotu si sestavit jednak nějaký zákaznický průzkum, kde těm vašim třeba stávajícím zákazníkům napíšete e-mail, ať vám ohodnotí v nějakém dotazníku nějakou tu situaci nebo cokoliv podobného. Prostě a jednoduše musíte se zeptat lidí a získáte to nejlepší. A způsob, jak se zeptat lidí, jsou v dnešní době dotazníky. Problém je ten, že těch dotazníků chodí hodně a všichni jsme těmi dotazníky, když se podíváte do vaší mailové schránky, zahlcení a nemáme moc vůle na ty dotazníky odpovídat. Takže v první řadě takové základní pravidlo, jak dokázat, že ty odpovědi budete mít, tak je ty klienty motivovat nějakým hodnotným dárkem. Ale hodnotný dárek není 1% sleva na příště nebo poukázka 50 Kč na nákup, ale nebojte se, protože vy si reálně, když ten průzkum pojmete správně, tak kupujete informace, které mají cenu zlata. Tak se nebojte jim dát třeba 20% na další nákup, protože tím motivujete víc lidí k vyplnění a zároveň se vám to vyplatí.

Doporučuji zapnout si náš AI chat, nechat automatický výběr modelů a položit přibližně takovouhle nějakou otázku. Ta otázka může být ve stylu: "Potřebuji připravit zákaznický průzkum, průzkum budu dělat pomocí mailu, 7 dní po zakoupení produktů budu lidem posílat mailem dotazník. Potřebuji, abychom nejdříve sestavili dotazník, potřebuji zjistit, proč moji klienti měli nízkou hodnotu objednávky, ale když se jich zeptám napřímo, tak se dozvím blbosti, potřebuji na to jít nějak z boku, chci chytré otázky, můžeme se na to podívat." Jde o to, že když těm klientům pošleme: "Proč jste nakoupili tak málo?", tak jednak téměř nikdo neodpoví, a jednak oni nebudou chápat, na co se ptáte, jak mají odpovědět, nebo se budete dozvídat nějaké bludy. To znamená, že potřebujete dotazník, potřebujete mail a potřebujete vlastně nějakou platformu, jak to sbírat. To vám určitě všechno proběhlo hlavou. A na tohle všechno vám může chat nějakým způsobem odpovědět.

On vám už tady napsal, jak by ten dotazník asi mohl vypadat. A tam se pak ještě ptal, jak mám ty uživatele motivovat, aby to skutečně vyplňovali. Tak vidíme, že on mi tady v zásadě napsal, že má být ten dotazník jednoduchý, že má mít mail dobrý předmět, aby lidé ten mail otvírali a že má právě motivovat nějakým dárkem. Pak jsem se doptal, přes jakou platformu to mám sbírat. On mi v zásadě tady doporučil, jaké ty platformy existují. Řekl mi, že to můžu sbírat třeba přes nějaký Typeform, nebo dokonce tam byl i Google Forms a cokoliv podobného. Pak jsem se doptal, jestli ví, jakým stylem píše Marek Prchal. Marek Prchal je český marketér, který z mého pohledu, a můžete na to mít názor klidně jako jiný, jenom já, když dělám dotazníky, tak se vždycky zkouším inspirovat. Vždycky se ptám toho chatu, když si ten dotazník sestavím sám, ale pak se ptám chatu, jak by ho sestavil Marek Prchal. Marek Prchal je za mě jako mistr ve sbírání veřejného mínění, nebo bych to prostě řekl. Doporučuji si o něm něco načíst, trošku se ho nastudovat. Podle mě tohle docela umí. Ale nemusí to být pravda, můžete to vnímat jinak. Další dobrý člověk na dotazníky je samozřejmě třeba Russell Brunson. Takže se ho zeptám, jakým stylem by to napsal Marek Prchal a potom se ho následně ptám, jestli by mi mohl ten dotazník celý sestavit. A mám tady sestavený dotazník.

Potom jsem ho poprosil, ať mi sestaví mailing, tak jako by ho vlastně udělal Russell Brunson. On se tady trochu šprajcnul, že to nemůže dělat ve stylu konkrétní osoby, což nebývá úplně zvykem. Nicméně ten e-mail, který je tady sepsaný, tak on tady jako napsal, že prostě připraví přesvědčivý e-mail s jasnou strukturou hooku a podobně. Tak je to vlastně tak, jak jsem si představoval a mám hotový ten e-mail. Všeho všudy sestavit tady ten dotazník mi trvalo nějakou minutu, dvě na celou přípravu. A vtip je v tom, že jsem tím nestrávil celé odpoledne. Teď bych to jenom, jak se říká, nasekal do nějakého mailingu, do nějakých Google Forms a měl bych hotovo.

Další takový zákulisní tip, když potřebujete získat informace od vašich klientů, tak je šablona zákazníkův deník. Jestli jste ji ještě nepoužili, tak se do ní podívejte a určitě ji vyzkoušejte. Tady si vlastně popište, kdo je ten váš zákazník a co by měl dělat a nechte si vygenerovat ten zákazníkův deník. Doporučuji to roztáhnout na těch 2000 slov, ať se toho hodně dozvíte. A tam následně uvidíte také motivace, proč třeba ti lidé nakupují málo, čeho se bojí a cokoliv podobného a můžete to taky použít do vašich kampaní.

To je z dnešního tipu vše a já doufám, že vám to pomůže získat více zákazníků, třeba odhalit problémy, které ve vašem podnikání vás nějakým způsobem tíží a ty odpovědi jsou ukryté právě v těch vašich zákaznících anebo lidech, kteří se rozhodli u vás nenakoupit.

Pokud byste měli jakékoliv otázky, a to nejen ohledně tady té strategie nebo práce s chatem, anebo třeba i práce se šablonami, můžete nám napsat na [email protected] a my vám moc rádi odpovíme tak nejlépe, jak budeme umět. A nebo je tady další možnost, každou středu v 10 hodin doražte na náš takový živý workshop, říkáme mu AI dílny, je to takové živé setkání přes Google Meet, kde nejčastěji potkáte mne, kolegyni Lenku, nebo další odborníky na umělou inteligenci, na marketing, na SEO, na cokoliv podobného. A vždy vám ukazujeme nějaké expertní téma, jak si myslíme, že vám umělá inteligence dokáže ve vašem podnikání pomoci a následně odpovídáme na vaše jakékoliv otázky, opět tak nejlépe, jak umíme. To znamená, pokud vám třeba něco nejde nagenerovat, tak společně se podíváme do aplikace, ukážeme, jak bychom na to šli my, ukážeme vám, jaké jsou ty postupy, co je a co není reálné a tak dále. Tak doražte se svými vlastními dotazy, moc se na vás těšíme a vždy nás baví vám ukazovat umělou inteligenci, jak vám může pomoci.

Pokud jste tohle video viděli a Everbot náhodou ještě nemáte, tak klikněte pod videem na odkaz, kde si můžete zaregistrovat jeho zkušební pětidenní bezplatnou verzi, začít s umělou inteligencí konečně pracovat a hlavně začít pracovat s Everbotem. Protože Everbot je česká aplikace s umělou inteligencí a má ambici stát se světovou jedničkou a já věřím, že to není jen takové nějaké marketingové klišé, ale že to je pravda a že si Everbot zamilujete. Naši vývojáři totiž Everbot tvoří tak, abyste ho skutečně milovali, protože nemusíte nějak složitě promptovat, nemusíte umět anglicky, nemusíte mít spoustu dalších předplatných za generátory obrázků, videí, spoustu dalších chatů a podobně. Vše najdete pod jednou střechou a vše udělané tak, aby ideálně jste výsledky dostávali na jedno až dvě kliknutí, což znamená takhle. Tak vyzkoušejte Everbot, vyzkoušejte podle mě tu nejlepší českou aplikaci s umělou inteligencí a já se s vámi těším na viděnou u dalšího Everbotího videa.

14denní garance vrácení peněz

Vyzkoušejte aplikaci Everbot bez závazků a bez rizika

Ušetřete až 6+ hodin denně a tvořte obsah, který prodává, s Everbotem na pár kliknutí.

cta-image
avatar-girlavatar-boy
© 2025 Everbot Všechna práva vyhrazena. | Everbot, s.r.o., Olomoucká 267/29, Opava, 746 01