Lepší náborový proces díky AI

11.09.2025

Minimalizujte riziko špatného výběru kandidátů díky objektivnímu AI hodnocení. Naučíme vás vytvořit virtuální náborovou komisi, která analyzuje životopisy bez emočního zkreslení.

Výběr správných lidí do týmu je klíčovým faktorem úspěchu každé firmy, ale tradiční metody náboru často trpí subjektivitou a časovou náročností. V tomto webináři vám ukážeme praktický postup, jak pomocí umělé inteligence vytvořit objektivní náborovou komisi složenou z virtuálního psychologa, HR manažera, headhuntera a oborového experta, která vám pomůže identifikovat nejslibnější kandidáty pro pohovory.

Naučíme vás, jak správně strukturovat požadavky pro AI analýzu životopisů, motivačních dopisů a LinkedIn profilů, aby odhalila potenciální rizika i skryté přednosti každého uchazeče. Dozvíte se, jak pokládat doplňující otázky pro odhalení nesrovnalostí a jak získat objektivní verdikt nezatížený osobními preferencemi či předsudky. Tento přístup vám pomůže nejen ušetřit čas strávený pohovory s nevhodnými kandidáty, ale především výrazně zvýší šanci, že vyberete ty nejlepší talenty pro váš tým.

Kompletní přepis webináře:

Krásný den, já jsem Honza z Everbotu a dnes vám ukážu, jak s pomocí umělé inteligence snížit riziko, že vyberete při náboru špatného uchazeče. Nebudeme se zdržovat a pojďme rovnou do Everbotu. Já vám tady ukážu skutečný příklad, když jsem nabíral spolupracovníky a přišlo jich hodně, všichni splnili úkol, všichni se nějakým způsobem dostali, prošli všemi těmi vyřazovacími kritérii a měl jsem s nimi všemi udělat pohovory.

Nicméně bylo jasné, že úplně všichni nejsou ideální, u některých jsem měl přece jenom nějaké pochybnosti, ale nechtěl jsem spoléhat jen na svůj nějaký lidský úsudek a možná třeba zkreslený dojem a cokoliv podobného, chtěl jsem být co nejvíce férovější, ale zároveň jsem potřeboval ty uchazeče vytřídit, abych k tomu pohovoru pustil opravdu jen ty nadějné a zároveň neudělal chybu. A tohle, co vám teď ukazuji, tak je vlastně postup, který jsem zvolil. Jen pro kontext, tak neukazuji tady vlastně skutečné ty kandidáty, které jsem tenkrát řešil, nahrál jsem tady můj asi 10 let, možná ještě víc, nevím, starý životopis vlastně v době, kdy jsem končil vysokou školu, nahrál jsem k tomu nějaký motivační dopis a můj screen z LinkedInu. A pojďme se na to podívat, co jsem tedy konkrétně udělal.

Použil jsem GPT 4-o, protože je prostě o trošičku rychlejší, nechtělo se mi čekat, tak jsem napsal, že potřebuju pomoc s náborovým procesem. Přišlo mi hodně životopisů a já nejsem schopný všechny lidi pozvat na pohovor, chci pozvat jen ty, se kterými to má smysl. A teď pozor, teď přichází ten game changer. Chovej se prosím jako porota, sestavená z psychologa, který rozumí lidským motivacím, výkonu a pracovnímu nasazení. Dále je v té porotě zkušený HR manažer, headhunter a Alex Hormozi. Alex Hormoziho jsem si dosadil, protože je to výběrové řízení na marketéra. Alex Hormozi je super podnikatel, super marketér, tak by mě vlastně zajímal jeho názor. Vždy ti nahrají motivační dopis, CV, vypracovaný úkol a screenshoty z LinkedIn profilu. Ty mi řekneš verdikt poroty a odůvodnění, jestli pozvat na pohovor nebo nepozvat. Šlo by to prosím?

On řekne jasně, že tady, co udělá a tak. Takže já říkám, že první uchazeč je Jan Dunda, což jsem tedy já. Tady dávám nahraný motivační dopis, se kterým jsem se tedy fakt jako vymazlil, aby prostě byl, řekněme, dobře udělaný, abych nějakým způsobem ošálil tu umělou inteligenci. Nebo vlastně tu náborovou komisi. Tady jsem nahrál to deset let staré CV, tady jsem nahrál screen z mého LinkedIn profilu a tady jsem nahrál vypracované zadání, který vypracoval ten uchazeč, ale prostě dal jsem ho tam.

Tak a mám tady verdikt poroty, že se mám pozvat na pohovor. Tady mám odůvodnění, jaké říká psycholog, co říká HR manažer, co říká headhunter a co říká Alex Hormozi. Je tady nějaké další odůvodnění. A co mě zajímalo, tak jestli jsou u Jana, u mě, nějaká rizika, na co se mám zeptat. Takže riziko je tady přechod z technického do marketingového prostředí, že tam mám nějaké zkušenosti, ale že to nějak nekoreluje a tak dále. Práce z domova, samostatnost, na co se zeptat. Nicméně doporučuji, pokud tento postup zvolíte, tak vždy ještě položte otázku, jestli je na tom životopisu nebo na těch materiálech něco podezřelého. Trochu naveďte toho Everbota, aby byl jako špekulant a nevěřící Tomáš. Takže on to tady projde a řekne, že nenašel nic zajímavého, ale že třeba od roku 2016, což byla nějaká brigáda, tak pracuji v nějaké fabrice a já tam vlastně nic od té doby nemám. Jiný názor, na závěr, protože jsem nahrál ten životopis, který je prostě 10 let starý, nebo 9 tedy. Pak, že tedy proč přecházím z technického do marketingu, že mi tady vypršelo nějaké školení a k čemu vlastně, když tady říkám, že umím ty softwarové nástroje, tak k čemu jsem je používal.

Nicméně, verdikt poroty pozvat. Co je na tom zajímavé, že vy takhle můžete velmi, jako řekněme, zdlouhavě, když to už se pak vyplatí toho člověka, možná na ten pohovor pozvat, ale zdlouhavě diskutovat o tom konkrétním kandidátovi a zjistíte, zda ho chcete pozvat nebo ne. Super na tom je, že vlastně jste odproštěný od jakýchkoliv emocí, jedete jenom na základě, řekněme, nějakých dat a kontextu. To znamená, že pokud by se vám třeba nelíbila barva vlasů účastníka, tak vás to neovlivní, nebudete prostě zaujatí a pomůže vám to rozhodovat se s čistější hlavou.

Jsme u konce dnešního tipu a já doufám, že vám tento postup, který můžete si klidně modifikovat ve váš prospěch nebo pro vaše konkrétní použití, pomůže ušetřit nejenom starosti při náboru, ale taky vlastně správně vybrat případné uchazeče.

Pokud byste měli jakékoliv otázky nebo vás zajímalo cokoliv, a to nejen ohledně takhle, řekněme, jako komplexnější práce s chatem, ale třeba ohledně grafiky, videí, šablon, čehokoliv podobného, tak nám můžete kdykoliv napsat na [email protected] a my vám na všechny vaše dotazy moc rádi odpovíme.

Zároveň mi dovolte, abych vás pozval na naše živé Everbot dílny, což jsou takové každodenní online hovory s našimi odborníky, třeba se mnou, a nebo s někým na marketing, na SEO, na e-mailing, na umělou inteligenci, na cokoliv dalšího. A vždy jsme vám k dispozici na dobu 60 minut a během této hodiny vám odpovídáme na všechny vaše dotazy, případně vám v Everbotu ukážeme, jak co nastavit, ukážeme vám nějaké expertní tipy a podobně. Tak přijďte a přineste vlastní témata, se kterými vám můžeme pomoci.

Abych nezapomněl, pokud jste toto video shlédli a Everbot ještě nemáte, tak pod videem najdete odkaz, díky kterému si můžete aktivovat pětidenní bezplatnou verzi a Everbot si vyzkoušet. A za vyzkoušení to určitě stojí, protože jsme revoluční český nástroj s umělou inteligencí, máme ambici stát se světovou jedničkou a není to jenom nějaký marketingový obrat. Já totiž věřím, že si Everbot zamilujete, protože naši vývojáři ho tvoří tak, abyste ho milovali. Vše, co v něm zadáte, tak zadáváte na doslova pár kliknutí, máte spoustu předpřipravených šablon, máte zde všechny důležité AI modely, které potřebujete pod jednou střechou, pod jedním přihlášením a výsledky získáváte leckdy na jedno, dvě kliknutí, což znamená takhle. Tak nezapomeňte, usnadněte si život díky umělé inteligenci, udělejte si ho jednodušší díky Everbotu a já se s vámi těším na viděnou u dalšího Everbot videotipu.

14denní garance vrácení peněz

Vyzkoušejte aplikaci Everbot bez závazků a bez rizika

Ušetřete až 6+ hodin denně a tvořte obsah, který prodává, s Everbotem na pár kliknutí.

cta-image
avatar-girlavatar-boy
© 2025 Everbot Všechna práva vyhrazena. | Everbot, s.r.o., Olomoucká 267/29, Opava, 746 01