Prodávejte více díky osvědčenému marketingovému modelu AIDA. Naučíme vás, jak získat pozornost zákazníků, vyvolat zájem, vzbudit touhu a přimět je k akci pomocí jednoduché šablony v Everbotu.
Jak přimět zákazníky, aby skutečně nakoupili vaše produkty nebo služby? Model AIDA (Attention, Interest, Desire, Action) je osvědčený marketingový nástroj, který vám pomůže strukturovat vaše obchodní sdělení tak, aby vedlo k nákupu. Ukážeme vám, jak celý proces rozdělit do čtyř klíčových kroků - od upoutání pozornosti zákazníka přes vyvolání zájmu a touhy až po finální akci vedoucí k objednávce.
V našem webináři vám prakticky předvedeme, jak využít šablonu AIDA v Everbotu pro různé marketingové účely. Naučíme vás vytvářet přesvědčivé texty pro přistávací stránky, Facebook reklamy i SEO články - vše inspirované technikami nejlepších světových marketérů jako Russell Brunson. I bez předchozích zkušeností s tímto modelem dokážete během několika kliknutí vytvořit efektivní marketingovou strategii, která přivede více zákazníků k vašemu produktu nebo službě.
Krásný den, já jsem Honza z Everbotu a dnes mám pro vás marketingový tip, který vám může pomoci prodat více zboží a nebo získat více zákazníků pro vaše služby. Předpokládám, že pokud jste podnikatel, tak si neustále kladete tuhle otázku, jak přimět zákazníky nakupovat. Jednou z těch možných cest, nebo řekněme marketingových technik, strategií, modelů, copywriterských principů, říkejme tomu, jak chcete, tak je právě model AIDA.
Co to je ta AIDA? Řekněme, že to je práce s vaším produktem nebo s vaší službou tak, abyste vlastně dodrželi, řekněme, takové čtyři kroky, které chcete, aby ten zákazník udělal. Znamená to, že vy celou tu vaši marketingovou a obchodní prezentaci rozdělíte právě do těchto čtyřech kroků.
První krok je A, attention, je to vlastně pozornost. To znamená, že vzbudíte pozornost toho potenciálního zákazníka o ten váš produkt, o tu vaši službu. Druhým krokem je vlastně vyvolání zájmu. To znamená, řekněme, nějak jako, když v prvním kroku se snažíte upoutat tu pozornost, získat tu pozornost, abyste vůbec mohli prezentovat, ukazovat tu vaši službu nebo ten váš produkt, tak v tom zájmu už se snažíte vyvolat to, že ten zákazník, řekněme, otevře to vnímání tomu, že bude čerpat ty informace. V tom třetím kroku se snažíte vzbudit touhu po tom, aby ten zákazník to prostě jednoduše chtěl koupit. A v tom čtvrtém kroku, v tom A, to je action, tak se snažíte vlastně vyvolat chování, které povede právě k tomu nákupu nebo objednávce služby.
Takhle to možná zní dost krkolomně, ale pojďme se na něco podívat. Vy v Everbotu po přihlášení prostě a jednoduše můžete jít tady do AI šablon a hned tady druhá šablona je AIDA. Pokud ji tam nevidíte, tak prostě jednoduše napíšete takhle AIDA a máte ji tam. A pojďme si ukázat, co já jsem tady třeba s tou šablonou udělal za práci.
Napsal jsem tady, že jsem společnost, která montuje lidem na střechy solární panely. Typickým zákazníkem je rodina, respektive otec od rodiny. Docela dobře vydělávají, mají buď novostavbu nebo dům, který je starý, řekněme, do deseti let. Ví, že ty panely na tu střechu jsou drahá věc, ale chce být připravený na zdražování energií. Takhle je potřeba si tam popsat ať už vaši firmu, vaši službu nebo váš výrobek, podle toho, co se vlastně chystáte nebo snažíte těm zákazníkům prodat. A klepnete na tlačítko Vygenerovat. A získáte tady vlastně vygenerovaný ten model.
S tímhle řekněme, že to je jako finálový výstup. Pokud víte, co s tím a stačí vám to třeba jako inspirace, tak můžete na základě toho začít psát maily, reklamy, blogové články, cokoliv podobného. A nebo můžete dále s tou šablonou pracovat. Takže já jsem třeba řekl, že bych si chtěl sestavit funnel, takzvaný funnel, prostě přistávací stránku, na kterou dovedu reklamu. Tak mu píšu, jestli mi z toho může sestavit texty pro funnel, tak jako by to psal Russell Brunson. Russell Brunson, nejlepší světový marketér přes funnely. A dostal jsem tady vlastně nějaký text, na základě kterého bych mohl tu stránku začít sestavovat.
Potom ale potřebuju třeba i reklamu pro Facebook a chci furt pracovat s tou AIDOU. Takže tady mám vlastně perfektní reklamu, kterou můžu vložit do Facebooku. A nebo třeba můžu chtít SEO článek, takže se ptám, jestli se dá pomocí AIDA modelu napsat i SEO článek. On mi řekne, že jo, dá mi tady nějakou, řekněme, strukturu, tak já mu píšu, udělej z toho souvislý text, který má tisíc znaků, klíčové slovo jsou solární panely, zkušenosti. A tak dále.
Co je super, že vy aniž byste si tu AIDU uměli sestavit sami na základě těch čtyř kroků, toho vzbuzení té pozornosti, jako získání nebo vytvoření toho zájmu, vytvoření té touhy a následně vlastně vytvoření toho akčního chování, nemusíte vlastně ten model znát, nemusíte to umět, je tady právě perfektní ta šablona. To, co já bych doporučoval, vyzkoušejte si vzít váš produkt nebo vaši službu a prostě jednoduše to do té AIDY vložte a inspirujte se tím, co vám vlastně z toho, jak se říká, vyleze a můžete následně na tom začít stavět nějaké vaše obchodní a marketingové chování.
Jsme u konce dnešního tipu, já doufám, že vám AIDA šablona pomůže v tom, abyste vaše zboží nebo vaše služby dostali k více vašim zákazníkům. Je docela fajn si to zpracovat, nemusíte to dělat pořád, ale je fajn to vlastně znát, vědět, jak ta vaše AIDA pro ten váš konkrétní produkt vypadá, abyste nějakým způsobem to mohli uvážit do toho vašeho marketingového chování. Doufám, že díky tomu budete mít více klientů.
Pokud byste měli jakékoliv otázky nebo vás zajímalo cokoliv, a to nejen ohledně třeba tady práce se šablonami nebo tady s AIDOU, my vám na všechny vaše dotazy moc rádi odpovíme. Nebo je tu druhá možnost, přijďte na naše živé Everbot dílny, což jsou takové každotýdenní online hovory s našimi odborníky na umělou inteligenci, na marketing, na SEO a další témata. Jsme vám k dispozici 60 minut živě online a během této hodiny se snažíme odpovědět na všechny vaše dotazy a zároveň vám ukazujeme nějaké zajímavé téma, které byste vy mohli využít pro vaše podnikání.
Abych nezapomněl, tak pokud Everbot náhodou nemáte, tak klepněte pod tímto videem a zaregistrujte si jeho pětidenní bezplatnou verzi, abyste si mohli umělou inteligenci vyzkoušet, začít s ní konečně pracovat. A vyzkoušejte ji a začněte pracovat zrovna s Everbotem, protože Everbot je revoluční český nástroj s umělou inteligencí a naším cílem je stát se světovou jedničkou. A není to jenom nějaký marketingový obrat, ale je to realita. Everbot je totiž jednoduchý a je vytvořený tak, abyste ho milovali. A věřte mi, že díky tomu, jak jednoduše se do něj věci zadávají a jak krásné dostáváte výstupy a kolik vám to ušetří hodin práce a peněz, tak mi věřte, že si ho zamilujete. A ta největší legrace je, že on vám ty výstupy dodává doopravdy jednoduše, leckdy na jedno, dvě, maximálně tři kliknutí, což se dá říct, že znamená takhle.
Tak nezapomeňte, usnadněte si život díky umělé inteligenci, udělejte si ho jednodušší díky Everbotu a já se s vámi těším na viděnou u dalšího Everbot videotipu.